Wmo consulent

Gemeente Bernheze

Verlopen op: 25 mrt 2025 om 17:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 mei 2025
Eind datum: 31 december 2025

Bernheze, een unieke gemeente
Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed.

Doelstelling opdracht
De opdracht is een tijdelijke inhuur van een Allround Consulent WMO voor ons team Wegwijzer. De opdracht start op 1 mei 2025 en is voor 36 uur per week en voor de periode tot en met december 2025 met aansluitende optie tot verlenging (2x). In overleg vast te stellen, maximaal tot en met 31 december 2026.

Opdrachtomschrijving
Krijg jij energie van samen met je collega’s zorg te dragen voor een professionele dienstverlening? Dan zijn wij op zoek naar jou! Samen met o.a. medewerkers werk en inkomen, maatschappelijk werkers en jeugdprofessionals vormen wij het samenwerkingsverband Toegang Wegwijzer. Want, samen ga je voor resultaat.

Jouw werkzaamheden
Als teamlid vervul je een belangrijke rol in het toewerken naar een meer integrale werkwijze. Hiervoor werk je nauw samen in de keten van welzijn: zorgaanbieders, ONS Welzijn maatschappelijk werk en jeugdprofessionals, participatie en wonen. Het adviseren en informeren van elkaar, samenwerkingspartners en inwoners zit in je DNA. Wanneer nodig pak je de regie, ook bij casussen die complex zijn en soms domein overstijgend.

  • Je behandelt meldingen en aanvragen door:
    • Een hoogwaardige intake door middel van huisbezoeken of telefonisch;
    • Het analyseren en beoordelen van de hulpvraag;
    • Het zelfstandig indiceren;
    • Het beoordelen en afwegen van externe adviezen in onderzoek en indicatie;
    • Het opmaken van een gespreksverslag naar de klant.
  • Je verricht heronderzoeken en verwerkt mutaties.
  • Je toetst beschikkingen die naar aanleiding van je gespreksverslag worden opgesteld door de medewerker Wmo.

Interviewplanning
Met de Top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Indien je voor deze gespreksronde uitgenodigd wordt, ontvang je uiterlijk 27 maart 2025 bericht. Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden. De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Recente werkervaring met complexe voorzieningen en woningaanpassingen: Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat in de afgelopen 5 jaren minimaal 1 jaar werkervaring heeft met complexe voorzieningen, woningaanpassingen en/of begeleiding.
  • Werk- en denkniveau: Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat een HBO werk- en denkniveau heeft.
  • Geoffreerd tarief is all-in: Wij vragen om in deze offerte een all-in tarief te offreren. Dit betekent onder andere inclusief reiskosten woon-werkverkeer.

Wensen

  • Recente werkervaring met begeleiding: Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat in de afgelopen 5 jaren minimaal 1 jaar met begeleiding
    • 5 of meer jaar werkervaring (20 %)
    • 3 tot 5 jaar werkervaring (15 %)
    • 1 tot 3 jaar werkervaring (10 %)
  • Kennis van iSamenleving en Civision Samenleving: Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat kennis heeft van het werken met de applicaties iSamenleving en Civision Samenleving. [Pré]
    • Ervaring met iSamenleving en Civision Samenleving. (5 %)
    • Geen ervaring met iSamenleving en Civision Samenleving. (1 %)
  • Recente werkervaring met complexe voorzieningen en woningaanpassingen: Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat in de afgelopen 5 jaren minimaal 1 jaar werkervaring heeft met complexe voorzieningen en woningaanpassingen.
    • 5 of meer jaar werkervaring (15 %)
    • 3 tot 5 jaar werkervaring (10 %)
    • 1 tot 3 jaar werkervaring (5 %)
Deze opdracht is verlopen.