Klantbegeleider Inkomen

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 31 mrt 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 mei 2025
Eind datum: 30 september 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
In de functie van Klantbegeleider Inkomen adviseer en help je de Amsterdammer door middel van de brede inkomensdienstverlening. Dit houdt in dat je onder andere de gehele financiële situatie van de Amsterdammer in kaart brengt, waarbij je bijvoorbeeld kijkt of de Amsterdammer wel gebruik maakt van alle landelijke of regionale regelingen waar de Amsterdammer recht op heeft. Je geeft intensievere begeleiding indien je ziet dat de klant hier behoefte aan heeft, om te zorgen voor een stabiel en voorspelbaar inkomen. Ook verleen je maatwerk, met een mensgerichte en persoonlijke benadering waarbij je uitgaat van de eigen kracht van de inwoner.

Werkzaamheden

  • Samen met een klantbegeleider van Werk en Participatie ga je in gesprek om nieuwe bijstandsaanvragen te beoordelen. Je kijkt uiteindelijk of de Amsterdammer recht heeft en brengt de financiële situatie samen in kaart. Indien de Amsterdammer levensonderhoud toegekend krijgt, beoordeel je ook tijdens het gesprek of er intensieve begeleiding nodig is voor de klant.
  • Tijdens de intensieve begeleiding voer je brede inkomensgesprekken met de Amsterdammer, waarbij je samen een financieel begeleidingsplan opstelt. Je brengt in kaart welke specialisten en/of ketenpartners kunnen helpen om de Amsterdammer te begeleiden naar een stabiel en voorspelbaar inkomen.
  • Je bent ook verantwoordelijk om de dienstverlening te verbeteren. Dat doe je door deel te nemen aan projectgroepen of door zelf knelpunten te signaleren en verbeteringen voor te stellen. Het bijhouden van vakkennis is zeer belangrijk in deze rol. Je bent leergierig en neemt zelf initiatief om je kennis en vaardigheden te ontwikkelen en op peil te houden.
  • Tot slot ben je ook zichtbaar in het stadsdeel waar je werkt en onderhoud je goede relaties met andere professionals in jouw gebied. Binnen WPI door deel te nemen aan (multidisciplinaire) weekstarts en daarbuiten door zichtbaar te zijn bij de Buurtteams. Bijvoorbeeld door aan te sluiten bij een inloopspreekuur of casuïstiek overleg.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De klantbegeleider Inkomen werkt in een I-team van de afdeling Inkomensvoorziening en wordt aangestuurd door een teammanager. Het I-team bestaat uit klantbegeleiders inkomen en inkomensconsulenten. Je werkt daarnaast nauw samen met collega’s van Werk & Participatie, bijvoorbeeld in de multidisciplinaire weekstarts en de AMM casuïstiekbesprekingen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • CV toevoegen: Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
  • Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
  • Opleiding: De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo-diploma.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het begeleiden van bijstandsgerechtigden vanuit een gemeente.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft uitstekende kennis van de wet- en regelgeving rondom de Participatiewet.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring bij een G4-gemeente als Inkomensconsulent of Klantmanager.
  • Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat kan per direct starten met infaseren.
  • Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is bereid om 75% van de werktijd fysiek aanwezig te zijn op kantoor of een andere werklocatie in het stadsdeel.
  • Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie opgeven.
  • Draaideurconstructie: Is de kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: De kandidaat moet beschikbaar zijn voor het interview en direct inzetbaar zijn.

Wensen

  • Toetsing van de competentie: Stressbestendig (Gevorderd niveau).
  • Toetsing van de competentie: Relatiebeheer (Gevorderd niveau).
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft kennis van het Amsterdamse beleid rondom de uitvoering van de Participatiewet.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring als Inkomensconsulent of Klantmanager bij Gemeente Amsterdam.
  • Toetsing van de competentie: Oordeelsvorming (Gevorderd niveau).
  • Toetsing van de competentie: Snelheid van begrip (Gevorderd niveau).
  • Toetsing van de competentie: Klantgerichtheid (Expert niveau).
  • Toelichting Minimum en Maximumtarief: Het uurtarief bedraagt minimaal € 70,- en maximaal € 90,-.
  • Toetsing van de competentie: Resultaatgerichtheid (Gevorderd niveau).
  • Informatie Kandidaat: Gegevens zoals naam, telefoonnummer en e-mailadres dienen correct te worden aangeleverd.
Deze opdracht is verlopen.