Senior casemanager omgevingsvergunning / vergunningverlener

Gemeente Bergen op Zoom

Verlopen op: 28 mrt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Omgevingsdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 14 april 2025
Eind datum: 30 juni 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Senior Casemanager Omgevingsvergunning / Vergunningverlener
Over de gemeente Bergen op Zoom Met 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Dit is werken bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Vergunningverlening
In de afdeling RO en Vergunningverlening wordt een grote diversiteit aan klantvragen (complex en eenvoudig) ontvangen. Onze klanten zijn inwoners, ondernemers, instellingen en organisaties. Onze ambitie is om onze klanten zo accuraat mogelijk van dienst te zijn. We geven niet alleen vergunningen af, maar we verstrekken ook advies en informatie op het gebied van Bouwen en RO.

We zijn druk bezig met de interpretatie van de Omgevingswet. Processen zijn en worden herijkt, structuren zijn in transitie en collega’s ontwikkelen zich door. Met deze doorontwikkeling is er een centrale toegang (een loket) ontstaan die voor een efficiënte afhandeling van (aan)vragen. In ons loket kunnen alle ruimtelijke en bouw gerelateerde vragen worden gesteld. Wij geven direct antwoord waar mogelijk of leiden de vraag voor beantwoording door naar de juiste collega.

Jij maakt het verschil
Als Senior Casemanager Omgevingsvergunning / Vergunningsverlener houd je je onder andere bezig met het beoordelen van ingekomen aanvragen voor een omgevingsvergunning voor de diverse activiteiten, denk hierbij aan bouwen, afwijken van het bestemmingsplan en monumenten. Als senior help je de casemanagers bij vragen, toetsen en het uitleggen van de regelgeving. Je ondersteunt en begeleidt de medewerkers binnen het team op juridische onderwerpen. Daarbij ben je als behandelaar verantwoordelijk voor het proces van ontvangst tot uiteindelijke besluitvorming. Je bent in staat om klanten over omgevingsplannen en procedures te adviseren en te fungeren als wegwijzer om inkomende klantvragen in het juiste proces onder te brengen. Ook ben je thuis in vergunningsvrij bouwen.

Bij ons stap je in een team met enthousiaste collega's. We vieren onze successen en stimuleren elkaar om het beste te bereiken.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft een aantoonbare afgeronde HBO/WO opleiding zoals Omgevingsrecht of Bouwkunde of Ruimtelijke Ordening. Graag duidelijk aangeven in CV.
  • De aangeboden kandidaat is per 14-04 of eerder beschikbaar. Graag duidelijk aangeven in CV.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de vergunningverlening. Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in CV.
  • De aangeboden kandidaat is minimaal 24-36 uur per week beschikbaar. Graag duidelijk aangeven in CV.

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft meerdere aantoonbare jaren werkervaring binnen een 50.000+ gemeente. Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de rol van juridisch adviseur/casemanager omgevingsrecht. Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in CV.
  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties (eventueel benoemen) aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente kennis en ervaring in soortgelijke functie op het gebied van vergunningverlening. Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding Bouwkunde en ABW I. Graag duidelijk aangeven in CV.
Deze opdracht is verlopen.