Senior financieel administratief medewerker

Gemeente Zoetermeer

Verlopen op: 31 mrt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 31 maart 2025
Eind datum: 31 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!Het Bedrijfsbureau Sociaal Domein is ondergebracht bij de afdeling Inkomen en Zekerheid. Het team is actief en operationeel voor het gehele Sociale Domein. Gezamenlijk wordt er zorggedragen voor een gedegen administratie. De collega’s van dit hechte team zijn gericht op het leveren van productie en kwaliteit, in een open sfeer en met een directe stijl van communiceren.Afgelopen jaar is er een start gemaakt met de optimalisatie van onze financiële gegevens in de sub- en de hoofdadministratie. Om de continuïteit van de verbeteringen te waarborgen en verdere onvolkomenheden te corrigeren en te voorkomen, zal dit optimalisatieproject worden voortgezet in 2025.

Opdracht
Voor dit project zijn wij op zoek naar een senior financieel administratief medewerker, die onder andere de volgende werkzaamheden zal uitvoeren:

  • Identificeren van de oorzaken van de bestaande verschillen tussen de applicaties Suite4GWS en K2F door een grondige analyse van de gegevensstromen en processen;
  • Alle onvolkomenheden die tijdens het onderzoek naar voren komen, documenteren en corrigeren om de datakwaliteit te verbeteren;
  • Implementeren van de verbeteringen in de administratieve organisatie;
Naast het project zal een bijdrage geleverd worden aan onder meer:
  • Begeleiding van de teamleden van het bedrijfsbureau;
  • Bieden van expertise op het gebied van complexe financiële vraagstukken;
  • Ondersteuning bieden bij uiteenlopende (controle)werkzaamheden zoals: maandafsluiting, aansluitingen, memoriaalboekingen, het verwerken van correctiefacturen, transitorische posten, vaststellen van voorzieningen, de jaarrekening, consolidatiestaat bedrijfs 40, SISA en verplichtingen.

Competenties

  • Accuraat en precies;
  • Flexibel;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Resultaatgericht denken en handelen;
  • Oplossingsgericht;
  • Doorzettingsvermogen;
  • Stressbestendig;
  • Het vermogen tot samenwerking en overleg;
  • Teamplayer;
  • Kan presteren onder druk.

Schaal
Schaal 09 (nieuwe structuur)

Benodigd aantal professionals
1.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde mbo4-opleiding in de administratieve richting;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Suite4Sociaaldomein, benoem waar deze is opgedaan;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als financieel administratief medewerker binnen het Sociaal Domein, waaronder het jaarwerk volgens de P&C-cyclus;
  • Je bent op woensdag 2 april 2025 beschikbaar voor een eventueel gesprek.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met de BBV;
  • Minimaal 1 afgeronde cursus op het gebied van het sociaal domein;
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als financieel administratief medewerker binnen een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Suite4GWS Inkomen, Key2Financiën en Excel, benoem waar deze is opgedaan.
Deze opdracht is verlopen.