Handhaver bouw en ruimtelijke ordening

Gemeente Pijnacker Nootdorp

Verlopen op: 23 apr 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 32
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Ruimtelijke ontwikkeling

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 23 april 2025
Eind datum: 23 juli 2025

Organisatie
Gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente; de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooroplopen in warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

Organisatiecultuur
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De cultuur is informeel, gebaseerd op vertrouwen en biedt ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op hun werk.

Team
Je maakt deel uit van het team Omgevingsrecht binnen het domein Fysieke Leefomgeving. Dit team omvat Ruimtelijke plannen, Vergunningen, Toezicht en Handhaving, en bestaat uit o.a. handhavingsjuristen, juridisch medewerkers, planjuristen, plantoetsers, een stedenbouwkundige, toezichthouders en administratieve ondersteuners. Samen dragen zij bij aan de uitvoering van de Omgevingswet en ontwikkeling van het Omgevingsplan.

Opdracht
Je houdt toezicht op bestaande en nieuwe bouwprojecten en controleert naleving van vergunningsvoorwaarden, illegale bouw en ongeoorloofd gebruik. Je werkt nauw samen met collega’s. Naast buitentoezicht is dossieronderzoek belangrijk binnen handhavingstrajecten. Je rapporteert aan handhavingsjuristen en legt je bevindingen zorgvuldig vast. Je kunt snel en effectief handelen op de bouwplaats en bent besluitvaardig waar nodig. Communicatieve vaardigheden zijn essentieel.

Competenties

  • Plannen en Organiseren
  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Goed kunnen samenwerken
  • Schriftelijke vaardigheid
  • Vakgericht

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als toezichthouder of handhaver bouw
  • Beschikbaar per 6 mei 2025 voor 16-24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusief eventuele verlengingsopties
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en een laptop of iPad meeneemt voor zakelijk gebruik
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven bieden qua verzekerde hoedanigheid inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als toezichthouder of handhaver bouw bij een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met projecten op het gebied van toezicht nieuwbouw/bestaande bouw/handhaving strijdig gebruik; benoem al deze punten in het cv
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van vooraanschrijvingen en constateringsrapporten
  • Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van dossieronderzoek naar aanleiding van klachten en verzoeken tot handhaving
  • Een maximum uurtarief van € 95,- inclusief reiskosten woon-werkverkeer, parkeerkosten en fee Flextender / exclusief btw
Deze opdracht is verlopen.