Sociaal Werker Werk & Inkomen

Gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Verlopen op: 22 apr 2025 om 11:30
Max. Uurtarief: 80
Aantal uur per week: 28
Provincies: Friesland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 mei 2025
Eind datum: 1 november 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdracht omschrijving
Ben jij een betrokken professional met hart voor mensen? Voor een tijdelijke periode van een half jaar zoeken wij een Sociaal werker Werk & Inkomen die inwoners begeleidt naar werk of maatschappelijke deelname. Meedoen is daarbij de norm, werken het doel. Je voert daarvoor regie op een eigen caseload waarbij jij écht het verschil maakt voor onze inwoners.

Verantwoordelijkheden
Als Sociaal Werker Werk & Inkomen ben jij degene die de inwoners van onze gemeenten begeleidt naar werk en maatschappelijke betrokkenheid. Met jouw deskundigheid en enthousiasme zet je de inwoner in zijn of haar kracht. Door jouw werk help je mee aan een inclusieve samenleving, waarbij iedereen de kans krijgt om een bijdrage te leveren en zichzelf te ontwikkelen.

Rollen en taken
– Je ondersteunt en motiveert inwoners die onder de Participatiewet vallen richting werk of maatschappelijke participatie;
– Je bepaalt prioriteiten en zet acties uit op basis van de situatie van de inwoner;
– Je werkt samen met collega’s en externe partijen om een breedbeeld te krijgen van de ondersteuningsbehoefte;
– Je stelt plannen van aanpak op, gebaseerd op de situatie van de inwoner; wat kunnen inwoners zelf of met ondersteuning uit hun eigen netwerk;
– Je beslist over de inzet van re-integratiemiddelen om participatie van de inwoner in te bevorderen;
– Je volgt de inwoner voor langere tijd en legt dit vast in het systeem;
– Je hebt affiniteit met inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt;
– Jij helpt de organisatie om elke dag vooruitgang te boeken.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2025 tot en met 31 oktober 2025 voor 28 uur per week.
  • De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
  • De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure.
  • De opdracht is voor 28 uur per week.
  • Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week.
  • Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.
  • De gesprekken vinden plaats op 24 april 2025. We vragen hier rekening mee te houden.
  • Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding relevant voor de opdracht.
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in het ondersteunen en begeleiden van mensen richting participatie en werk in de afgelopen 5 jaar.
  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • De kandidaat heeft ervaring in werken met de Participatiewet en met andere relevante wet- en regelgeving.
  • Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV’s met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht.

Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
  • Mate van ervaring als sociaal werker werk en inkomen.
  • Kennis van VSO/PRO.
  • Empathisch en gericht op samenwerking met anderen binnen en buiten de organisatie.
  • Een goede beheersing van gesprekstechnieken en zorgdragen voor een sluitende administratie.
  • Lef en creativiteit om nieuwe oplossingen te vinden voor complexe vraagstukken.
Deze opdracht is verlopen.