Organisatie
Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.
Opdracht
De opdracht zal worden uitgevoegd in het Opgaventeam Wonen en Zorg. Het opgaveteam bestaat uit een opgavetrekker en 4 teamleden. In december 2024 is de Nijmeegse woonzorgvisie met bijbehorende uitvoeringsagenda vastgesteld (nijmegen.nl/woonzorgvisie). Een groot deel van de opdracht is om uitvoering te geven aan acties uit de uitvoeringsagenda. Hierbij zal in eerste instantie de nadruk liggen op acties rondom het onderzoeken, inventariseren en verbeteren van de informatievoorziening vanuit de gemeente op het gebied van Wonen en Zorg. In de loop van het jaar zullen ook andere acties in het kader van bewustwordingscampagnes of vanuit moties of uitvoeringsagenda opgepakt kunnen worden.
Verantwoordelijkheden
Vanuit de communicatiestrategie van gemeente Nijmegen is het de opdracht om het verbeteren van de informatievoorziening wonen en zorg: overzicht creëren qua mogelijkheden en regels, een gemeentelijk informatiepunt creëren en goede en toegankelijke informatie op de website.
- Verzamelen informatievoorziening t.b.v. goed overzicht voor bewoners
- Organiseren/opzetten gemeentelijk informatiepunt (aanspreekpunt)
- Goede toegankelijke informatie op gemeentelijke website
- Communicatie hierover:
- Naar sleutelfiguren
- Algemeen: Brug, Nieuwsbrieven etc.
- Organiseren/verbeteren toegankelijkheid informatie
Acties uit uitvoeringsagenda
- Er is een laagdrempelig gemeentelijk informatiepunt waar inwoners met wonen en zorg vragen worden geholpen. Dit informatiepunt houdt rekening met inwoners die bijvoorbeeld laaggeletterd zijn of een migratieachtergrond hebben.
- De informatievoorziening op de gemeentelijke website over wonen en zorg is verbeterd. Regels voor initiatieven op het gebied van wonen en zorg zijn vindbaar en duidelijk.
- We maken een overzicht van de bestaande mogelijkheden in Nijmegen op het gebied van mantelzorg en wonen. We informeren Mantelzorg Nijmegen van Sterker Sociaal Werk, de STIPS en andere sleutelorganisaties zoals huisartsen actief over de mogelijkheden in Nijmegen om mantelzorg en wonen makkelijker te combineren.
Competenties
- Communicatief vaardig
- Samenwerking (afstemming afdeling communicatie)
- Klantgericht
- Resultaatgericht werken
- Assertiviteit
- Besluitvaardigheid
- Organiseren
- Plannen en organiseren
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Eisen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bestuurlijke processen;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het wonen en zorg gebied met communicatie naar en met bewoners;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur op het gebied van wonen en zorg binnen een gemeente in relatie tot de opdracht;
Wensen
- Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen een 100.000+ gemeente; 2 jaar tot 3 jaar; (10 pt) 3 jaar tot 4 jaar; (20 pt) meer dan 4 jaar. (30 pt) tot 2 jaar; (0 pt)
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opstellen/opzetten van een gemeentelijk informatiepunt (benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbaar beschikbaar op Woensdag en Donderdag op locatie;
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
- Aantoonbaar resultaatgericht op het beleidsgebied wonen en zorg, benoem hiervan minimaal 2 overtuigende voorbeelden (als voorblad toegevoegd ) in het cv met maximaal 100 woorden; 1 overtuigend voorbeeld; (10 pt) 2 overtuigende. (20 pt) geen voorbeeld; (0 pt)