Businessanalist

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 13 mei 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 13 mei 2025
Eind datum: 13 november 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Als Businessanalist leg je verbanden in de door jou opgevraagde data als het gaat om roosteren/tijdschrijven en de personeels- en salarisadministratie. Je onderzoekt (potentiële) problemen of vragen die jijzelf, een collega of een stakeholder ontdekt en doet suggesties aan collega's (productowner, functioneel beheer en/of administratie) om de problemen op te lossen. Verder onderzoek je verbeterpotentieel en doe je voorstellen om deze te implementeren.

Werkzaamheden
Samen met je stakeholders en collega's (productowner/functioneel beheer/administratie) constateer je mogelijke problemen, onderzoekt de oorzaak en doet voorstellen voor verbetering;
Je onderzoekt en doorgrond data om verbanden te leggen en/of problemen te signaleren;
Je ondersteunt de productowner tijdschrijven om gestelde vragen/gemelde problemen te onderzoeken door in gesprek te gaan met de melder/stakeholder;
Je ondersteunt de administratie door mee te denken met problemen waar zij tegen aan lopen, deze te onderzoeken en voorstellen te maken tot verbetering.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Opdrachtgever(s)
Met ongeveer 130 collega’s is Afdeling Processen, Informatie en Diensten (PID) een betrouwbare partner voor de P&O-organisatie. PID voert uit, adviseert en signaleert. PID bewaakt de kwaliteit van de P&O-processen en systemen, voorziet in de uitvoering van en informatie over de personeels- en salarisadministratie inclusief specifieke uitkeringen, pensioenen en voorzieningen en levert diensten voor de hele P&O kolom, waaronder contractmanagement, regie op ketenprocessen, P&O-data & control en advies en ondersteuning medezeggenschap. Met als doel optimaal aan te sluiten bij de behoeften van onze diverse collega’s van Gemeente Amsterdam. We doen dit in samenhang met de andere afdelingen van P&O.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Draaideurconstructie: Kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam. (KO)
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie met organisatie, contactpersoon en telefoonnummer. Referentie moet op de hoogte zijn.
  • Opleiding: Kandidaat heeft erkende hbo-opleiding afgerond. Document moet tijdens interview getoond worden.
  • Toevoegen motivatie: Maximaal 1 A4 over waarom kandidaat geschikt is. Wordt besproken tijdens interview.
  • Werkervaring: Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met salarisadministratie. Blijkt uit cv.
  • Werkervaring: Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met Agile- en Lean-methodieken. Blijkt uit cv.
  • Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Kandidaat is beschikbaar voor interview en bij gunning direct inzetbaar. Tarief is inclusief alle kosten en mag maximale tariefrange niet overschrijden (KO).
  • CV toevoegen: Cv is in het Nederlands, max. 5 A4 en ter verificatie van opgegeven antwoorden.
  • Verificatie kennis: Verificatie van kennis van de kandidaat.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie met organisatie, contactpersoon en telefoonnummer. Referentie moet op de hoogte zijn.

Wensen

  • Informatie kandidaat: Naam, telefoonnummer en e-mailadres (privé) van kandidaat verstrekken. Maximaal 1 kandidaat aanbieden. Gebruik volledige naam zoals in paspoort/ID.
  • Werkervaring: Bij voorkeur ervaring met stakeholdermanagement. Blijkt uit cv.
  • Toetsing van competentie: Initiatief.
  • Toelichting maximumtarief: Maximaal uurtarief €100,- inclusief alle bijkomende kosten. Contractwaarde over 12 maanden binnen actuele WNT-norm. Punten op tarief worden berekend op basis van afwijking t.o.v. laagste tarief.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx