Lighting the way ahead together
Wij zetten ons 24/7, 365 dagen per jaar in voor een veilige en betrouwbare levering van elektriciteit, nu en in de toekomst. Dat is de wereld van TenneT. Als toonaangevende Europese netbeheerder ontwerpen, bouwen, onderhouden en exploiteren wij het hoogspanningsnet in Nederland en grote delen van Duitsland en spelen wij een sleutelrol in de energietransitie. Met 23.500 kilometer aan hoogspanningsverbindingen op land en in zee en bijna 5.000 medewerkers zorgen wij voor de dagelijkse stroomvoorziening van meer dan 42 miljoen eindgebruikers. TenneT heeft nu en in de komende jaren zó veel innovatieve projecten op stapel staan dat we altijd op zoek zijn naar gedreven vakmensen.
Unit GFO – PBA
Bij Grid Field Operations (GFO) zijn we verantwoordelijk voor het beheer van onze assets in Nederland en dragen wij zorg voor een effectieve en veilige uitvoering van alle onderhouds- en projectactiviteiten aan het hoogspanningsnet. De afdeling Project Business Administration (PBA) bij TenneT ondersteunt de uitvoering van projecten door efficiënte en effectieve financiële en administratieve processen te waarborgen. PBA speelt een cruciale rol in het beheer van budgetten, contracten en resourceplanning, en biedt projectteams nauwkeurige data en inzichten. De afdeling zorgt daarnaast voor naleving van interne en externe regelgeving, stroomlijnt projectprocessen en draagt bij aan de succesvolle realisatie van TenneT-projecten. Door samenwerking met diverse stakeholders bevordert PBA transparantie en controle over de projectprestaties.
Functie
Als Strategic Project Planner zorg jij ervoor dat onze projecten binnen GFN optimaal worden gepland en beheerst. Binnen deze rol krijg je te maken met complexe multidisciplinaire projecten waar je een sleutelrol speelt in het opzetten van gestandaardiseerde planningsprocessen. Je draagt bij aan het versnellen en verbeteren van onze projectuitvoering door heldere structuren en realistische mijlpalen vast te stellen.
Belangrijkste werkzaamheden
– Verantwoordelijk voor het opstellen en bewaken van projectplanningen. Hiervoor verzamel je actief informatie bij de verschillende projectdisciplines en stel je kritische vragen waar nodig.
– Het organiseren en begeleiden van interactieve planningsworkshops behoort tot je kerntaken.
– Detailplanningen van interne en externe partijen worden door jou beoordeeld en getoetst. Je signaleert knelpunten en adviseert over mogelijke bijsturing.
– Je ondersteunt projectteams met het inzichtelijk maken van de overall planning en brengt afhankelijkheden tussen activiteiten duidelijk in beeld.
– Afwijkingen in de doorlooptijd van kritieke activiteiten worden tijdig gesignaleerd en gerapporteerd.
– Op basis van ervaringen uit andere projecten draag je versnellingsopties aan om de voortgang te optimaliseren.
– Samen met risicomanagers en stakeholders breng je planningsrisico’s in kaart, zorg je voor de registratie in het systeem en monitor je de bijbehorende beheersmaatregelen.
– Tot slot stel je de Probabilistische Planning op en draag je bij aan een realistische en beheersbare projectvoortgang.
Over het team
Je wordt onderdeel van het team Project Business Administratie, dat zich richt op het ondersteunen en optimaliseren van projectuitvoering binnen GFN. Ons team van projectplanners bestaat op dit moment uit 8 Strategic Planners en 1 PIP Planning.
Locatie
Jouw standplaats Arnhem (of Weert), maar de projecten waar je aan werkt liggen verspreid over Nederland (m.n. Zuid Nederland). Je werkt gemiddeld 3 dagen per week op kantoor of in de bouwkeet. Jouw werkplek kan dus variëren.
Aanvullende informatie
– Minimaal 1 a 2 keer per week op kantoor in Arnhem | 1 a 2 keer op kantoor in Weert | Woensdag is een vaste dag | De rest is hybride.
– Interview zal fysiek plaatsvinden in Arnhem.
– Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (TenneT) cao. Deze inzet valt in schaal 7 van de TenneT cao.
– Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands.
Beschikbaarheid
– Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag.
Eisen
- Afgeronde hbo- of wo-opleiding, bijvoorbeeld in Bedrijfskunde, Civiele Techniek of Projectmanagement.
- Beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met het plannen van grote en complexe projecten, bij voorkeur binnen de infrastructurele of civieltechnische sector.
- Ruime ervaring met Primavera P6 en bij voorkeur ook met aanvullende planningssoftware.
- Ervaring met probabilistische planning en bekend met PIP (Projectbeheersingsinformatieplatform) is een must.
- Sterk in het analyseren van complexe planningen en het vertalen hiervan naar heldere en visuele overzichten.
- Beschikt over uitstekende communicatieve en adviesvaardigheden, waarmee je projectteams effectief begeleidt op het gebied van planning en beheersing.
- Weet anderen te overtuigen van je inzichten, ook wanneer belangen uiteenlopen.
- Beheerst zowel de Nederlandse als Engelse taal op professioneel niveau, zowel mondeling als schriftelijk.
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
- Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag.
Wensen
- Geen wensen