Teamleider vastgoed en grondzaken

Gemeente Deventer

Sluit op: 19 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 28
Provincies: Overijssel
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 2 juni 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Teamleider Vastgoed en Grondzaken
In deze opdracht zorg je voor een optimale samenwerking binnen Team Vastgoed en Grondzaken en een uitstekende dienstverlening. Je creëert een inspirerende werkomgeving waar medewerkers groeien en teamdoelen worden behaald.

Opleidingsniveau
hbo/wo

Aantal uren
24 - 28 uur

Vakgebied
management / vastgoed / grondzaken

Startdatum
2 juni 2025

Einddatum
31 december 2025 (Er loopt voor deze functie ook een vast wervingstraject. Het resultaat hiervan kan invloed hebben op de duur van de inhuuropdracht)

Jouw werk
De gemeente Deventer is volop in ontwikkeling. We zijn bezig met het versterken van onze organisatie en het toekomstbestendig neerzetten van onze teams. Voor het team Vastgoed & Grondzaken zoeken wij tijdelijk een ervaren interim teamleider die optreedt als kwartiermaker. Je legt het fundament voor de nieuwe vaste teamleider die later zal instromen. Je borgt processen, werkafspraken en teamcultuur, zodat jouw opvolger kan starten in een goed voorbereide setting.

Het team Vastgoed & Grondzaken is recent gevormd en bestaat uit circa 25 collega’s: vastgoedprofessionals, makelaars en planeconomen. Voor het eerst werken deze disciplines samen in één team. Dat vraagt om een stevige en verbindende teamleider die oog heeft voor de onderlinge verschillen, het sentiment in het team en de behoefte aan structuur, samenwerking en duidelijkheid. Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het team. Je begeleidt het team door een veranderproces, waarbij je werkt aan duidelijke kaders, processen en rolverdeling.

Daarnaast heb je een inhoudelijke focus op vastgoed. Voor dit onderdeel ligt er een plan klaar, de kadernota vastgoed. Dit plan raakt verschillende teams en afdelingen binnen de organisatie en de belangen lopen niet altijd synchroon. Als interim teamleider weet je met jouw organisatiesensitiviteit, bestuurlijke antenne en verbindend leiderschap de juiste spelers samen te brengen en werkbare processen in te richten. Je neemt het ambitiedocument vastgoed als uitgangspunt en zorgt dat dit op gedragen en realistische wijze verder wordt gebracht. Je bouwt bruggen tussen teamleden en andere afdelingen binnen de organisatie.

Over jou
Je bent een inspirerende en coachende leider met kennis van het/de vakgebied(en) van je team. Je belichaamt onze kernwaarden, betrokken, verantwoordelijk en daadkrachtig. Je bent kwaliteitsbewust en stuurt op goed ingerichte processen. Je draagt verantwoordelijkheid voor de bedrijfsvoering van je team en geeft leiding aan verandering en ontwikkeling. Je geeft duidelijk richting vanuit jouw ervaring en kennis op het gebied van maatschappelijk vastgoed en grondzaken. Daarin ben je besluitvaardig en bewust van de bestuurlijke en politieke omgeving waarin je werkt. Je draagt bij aan een professionele en plezierige werkomgeving waarin medewerkers verantwoordelijkheid nemen en groeien. Je stimuleert en ondersteunt hun professionele ontwikkeling, herkent talenten en gaat lastige gesprekken over functioneren niet uit de weg.

Jouw team
Het team Vastgoed en Grondzaken valt onder het domein Ruimte en onder de afdeling Ruimte en Economie. Je rapporteert aan de afdelingsmanager Ruimte en Economie en stuurt een team aan van ongeveer 25 collega’s. Dit team bestaat uit professionals die werken aan uiteenlopende vraagstukken op het snijvlak van vastgoedbeheer, grondbeleid en ruimtelijke (gebieds)ontwikkeling. Het team speelt een sleutelrol binnen de gemeente als het gaat om het beheren, ontwikkelen en strategisch inzetten van gemeentelijk vastgoed en gronden. De planeconomen uit dit team hebben een belangrijke bijdrage in de financiële sturing van de gebiedsontwikkelingsprojecten.

Daarom kiezen voor Deventer
Deventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor én met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is uiterlijk per 9 juni beschikbaar
  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.

Wensen

  • Je hebt relevante ervaring als leidinggevende, bij voorkeur binnen een gemeente van 1000+ medewerkers of bij een organisatie waarbij vastgoedbeheer een kernactiviteit is. Dit dient duidelijk toegelicht te worden in het cv.
  • 28 uur per week is de basis, met een uitschieter naar 24 of 32 uur. De kandidaat is voor deze uren beschikbaar, bij voorkeur op maandag, dinsdag en donderdag. Het is wenselijk dat je op deze dagen aanwezig bent op het stadhuis van Deventer.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in het werkveld van vastgoed en grondzaken.
  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • De gesprekken vinden plaats op 23 mei. Hier graag rekening mee houden.
  • De gewenste startdatum is 2 juni, mocht iemand een week later pas kunnen starten, dan is dit geen probleem. Bij gelijke geschiktheid van kandidaten kiezen we de kandidaat die het snelst beschikbaar is.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met verandertrajecten en het opbouwen van een team. Dit betekent dat je eerder in vergelijkbare kwartiermakersrollen hebt gefunctioneerd, waarin je verantwoordelijk was voor het aansturen en opbouwen van een team.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis, vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek:
    • Leiderschap (coachend en richtinggevend)
    • Organisatiesensitiviteit / Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
    • Samenwerken en verbinden
    • Resultaatgerichtheid / Procesgerichtheid
    • Veranderkracht
  • Kennis van de processen binnen het vakgebied van jouw team, zonder de inhoud over te nemen.
  • Sterke coachings- en leiderschapsvaardigheden.
  • Aantoonbare kennis en ervaring met procesmanagement en budgetbeheer.
  • Politiek-bestuurlijke en organisatiesensitiviteit.
  • Het vermogen om strategische doelen te vertalen naar operationele uitvoering.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx