Opdrachtomschrijving
Voor tijdelijke versterking van het team zijn we op zoek naar een ervaren, allround financieel medewerker beheer. Je neemt de dagelijkse werkzaamheden binnen het financieel beheer op je en werkt nauw samen met collega’s van de teams Beheer en Advies. In deze rol lever je een belangrijke bijdrage aan het opleveren van betrouwbare cijfers voor de diverse planning- en controlproducten.
Je speelt een actieve rol in het optimaliseren van processen en het verbeteren van de efficiëntie en kwaliteit van de dienstverlening. Daarnaast bewaak je het juiste gebruik van financiële systemen zoals Key2Finance, Lias en Cognos en zorg je voor de juiste inrichting ervan.
Werkzaamheden
- Coördineren van de verwerking van wijzigingen in btw-labeling, mengpercentages en de financiële gevolgen daarvan;
- Ondersteunen bij werkzaamheden rondom activa, reserves en voorzieningen, begrotingswijzigingen, verplichtingen, subsidies en externe aanleveringen (bijv. CBS en provincie);
- Verstrekken van adequate financiële en bedrijfsvoeringsinformatie aan collega’s;
- Bijdragen aan de totstandkoming van P&C-producten, zoals begroting, rapportages en jaarrekening;
- Aanleveren van stukken ten behoeve van de accountant bij de jaarrekening;
- Inval- en ondersteuningswerkzaamheden binnen het team bij afwezigheid van collega’s.
Kandidaatomschrijving
Wij zoeken een ervaren financieel specialist die zelfstandig kan werken, zich snel inwerkt en direct van toegevoegde waarde is. Je hebt een scherp oog voor detail én overzicht, weet systemen optimaal te benutten en haalt voldoening uit het verbeteren van financiële processen.
Jouw profiel
- HBO werk- en denkniveau, met een opleiding in financiële richting (bijv. bedrijfseconomie);
- Ruime ervaring als financieel (administratief) beheerder binnen een gemeentelijke organisatie;
- Gedegen kennis van het BBV, btw-voorschriften en fiscale wetgeving;
- Bekend met Key2Finance, Lias en Cognos – zowel qua gebruik als inrichting en rapportagefunctionaliteiten;
- Accuraat, analytisch, proactief en resultaatgericht;
- Gemotiveerd om de boekhouding op orde te brengen én te houden.
Gemeentelijke kernwaarden
Bij de gemeente Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Deze kernwaarden sluiten aan op de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
Toelichting op rooster
In beginsel fysiek aanwezig, na inwerken 1 keer per week op kantoor aanwezig.
Eisen
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring als financieel (administratief) beheerder binnen een gemeentelijke organisatie. Referentie vereist
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar ervaring met de applicaties Key2Finance, Lias.
Wensen
- Opleiding: Op cv aantoonbaar HBO werk- en denkniveau, met een opleiding in financiële richting (bijv. bedrijfseconomie).
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar kennis van het BBV, btw-voorschriften en fiscale wetgeving.