Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Opdracht
Je hebt een ondersteunende en signalerende rol waarbij je strak stuurt op kwaliteitsbehoud. Verschillende (administratieve) processen met betrekking tot de jeugdhulp komen bij jou samen.
Per 1 januari 2024 is de gemeente Alphen aan den Rijn het anders gaan doen. Kwalitatief goede en voor de gemeente betaalbare jeugd- en gezinshulp realiseren. Jeugd- en gezinshulp die dichtbij geboden wordt, resultaatgericht is en passend bij de hulpvraag. Wij kopen dan gespecialiseerde jeugdhulp lokaal in (Open House) en worden tevens ‘toegang’ tot specialistische jeugdhulp.
In deze rol ondersteun jij de contractmanagers in het beheren van de contracten en de daarin vastgelegde afspraken. Middels administratieve ondersteuning maak je de (financiële) afspraken inzichtelijk en behoudt jij oog op de kwaliteit van de geleverde diensten door onze partners.
Op basis hiervan adviseer je richting de contractmanager ten aanzien van mogelijke acties of opvallend heden. Je speelt dus en rol belangrijke rol bij contract- en leveranciersevaluaties.
Enkele van jouw taken worden:
- Vastleggen van contractinformatie en afspraken. Je verzamelt data binnen het contract waarmee je monitort op o.a. de bestedingsruimte, kwaliteitsaspecten, resultaten van de ingezette jeugdhulp, cliënttevredenheid.
- Je controleert de juistheid van de declaraties door de jeugdhulpaanbieders en of ze zich houden aan de afspraken over de financiële verantwoording.
- Je signaleert en registreert afwijkingen en onderzoekt de achtergrond daarvan.
Competenties
- Nauwkeurig
- Stressbestendig
- Flexibel
- Klantgericht
- Samenwerken
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag – vrijdag (werkdagen zijn in overleg).
Eisen
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met contractbeheer binnen een gemeente
- Aantoonbare werkervaring binnen het sociale domein
- Uurtarief maximaal € 95,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk
- Aantoonbare kennis van de Jeugdwet
- Aantoonbare werkervaring bij een van de gemeenten in de regio Holland Rijnland in de afgelopen 2 jaar
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met zorgadministratie
Wensen
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de aansturing van een team binnen het sociaal domein
- Aantoonbare werkervaring met debiteurenadministratie
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met crediteurenadministratie
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de Jeugdwet
- Aantoonbare werkervaring met Key2Finance