Opdrachtomschrijving
In het kort:
- Zorg voor voldoende huisvesting voor scholen in het primair, voortgezet en (voortgezet) speciaal onderwijs;
- Zet je in voor toekomstbestendige schoolgebouwen;
- Werk samen met collega’s aan thema’s als de renovatieopgave in de stad, inclusief onderwijs en duurzaamheid.
De functie
In de functie van senior adviseur onderwijshuisvesting ben je de schakel tussen gemeente Amsterdam en de schoolbesturen voor primair en voortgezet (speciaal) onderwijs. Deze schoolbesturen kunnen bij jou terecht met subsidieaanvragen voor nieuwbouw, uitbreiding en renovatie van schoolgebouwen. Jij beoordeelt hun aanvragen op basis van de huisvestingsverordening. Daarnaast bewaak je de voortgang van de projecten vanaf het eerste overleg met schoolbesturen tot aan de afronding van het project inclusief alle stappen.Wat jouw werk zo uitdagend maakt? Bij onderwijshuisvesting zijn uiteenlopende partners betrokken, zoals schoolbestuurders, huisvestingsmedewerkers, buurtbewoners, ouders, collega’s van diverse gemeentelijke diensten en het college. En allemaal vinden ze er wat van. Jij hebt de rol om alle neuzen dezelfde kant uit te krijgen. Het is aan jou om duurzame oplossingen te bedenken binnen de kaders en het beschikbare budget.Om tot een goed oordeel te komen, toets je bouwplannen en ga je in gesprek met de schoolbesturen. Hierdoor weet je wat er speelt en kun je met ze meedenken. Ook bezoek je regelmatig een schoolgebouw om meer inzicht te krijgen in een vraagstuk. Je informatie deel je met collega’s.
Werkzaamheden
- Inhoudelijk verantwoordelijk voor OHP-aanvragen en spoedaanvragen;
- Inhoudelijk verantwoordelijk voor bevoorschotten en vaststellen voorzieningen, incl. goedkeuren bouwplannen;
- Bijdrage aan bestuurlijke advisering;
- Contactpersoon voor schoolbesturen;
- Zorgdragen voor bijhouden en registreren relevante informatie in Onderwijsloket;
- Gebiedsaccounthouder Oost en Weesp: eerste aanspreekpunt voor gebieden, behouden overzicht, betrokken bij (overstijgende) vraagstukken, inhoudelijk betrokken bij politieke vragen en verantwoordelijk voor gebiedsplan(nen).
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!Je gaat aan de slag bij de afdeling Onderwijshuisvesting, onderdeel van de directie Maatschappelijke Voorzieningen. In het hart van de stad – ons mooie stadhuis aan de Amstel – werk je samen met zo’n 20 bevlogen collega’s. Op dinsdag zijn we samen op kantoor; verder bepaal je zelf je agenda en krijg je de vrijheid om vorm te geven aan je rol. Daarbij staan collega’s voor je klaar met advies of hulp. Je krijgt de ruimte om je verder te ontwikkelen en we waarderen je ideeën die bijdragen aan de professionalisering van ons team. En de successen? Die vieren we natuurlijk ook graag samen!
Eisen
- Verificatie van de kennis van de kandidaat.
- Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
- Minimaal 1 relevante referentie opgeven met organisatie, contactpersoon en telefoonnummer. De referentie dient op de hoogte te zijn.
- De kandidaat is beschikbaar voor een interview en direct inzetbaar bij gunning. Het opgegeven tarief is inclusief alle bijkomende kosten. Overschrijding van het maximumtarief leidt tot afwijzing.
- De kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam (KO).
- Het cv is toegevoegd, in het Nederlands, en maximaal 5 A4.
- De kandidaat bezit een erkend hbo-diploma in bouwkunde, vastgoed, bestuurskunde of Algemene wet bestuursrecht. Document dient meegenomen te worden naar het interview.
- Motivatie van maximaal 1 A4 waarom de kandidaat geschikt is, wordt besproken tijdens interview.
- Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring met (de ontwikkeling van) vastgoed en onderwijshuisvesting in de laatste tien (10) jaar.
- Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als adviseur bij een overheidsorganisatie in de laatste tien (10) jaar.
Wensen
- Toetsing competentie Samenwerken: gevorderd niveau.
- Toetsing competentie Omgevingsbewustzijn: gevorderd niveau.
- Toetsing competentie Resultaatgerichtheid: gevorderd niveau.
- Toetsing competentie Initiatief: gevorderd niveau.
- Toetsing competentie Overtuigingskracht: gevorderd niveau.
- Informatie kandidaat: volledige naam, telefoonnummer en e-mailadres zijn vereist.
- Werkervaring met projectmatig werken, aantoonbaar in het cv, met onderverdeling in ervaringsjaren.
- Kennis van recente ontwikkelingen in Amsterdam Oost en Weesp, aantoonbaar door ervaring of actieve betrokkenheid in de laatste drie (3) jaar.
- Minimaal één (1) jaar ervaring met werken met data en zaakgericht werken in de laatste drie (3) jaar, minimaal 24 uur per week.
- Het maximale uurtarief bedraagt € 120,- exclusief BTW. Het tarief is inclusief alle bijkomende kosten en conform de WNT-norm (maximaal 36 uur per week facturatie).