Contractmanager sociaal domein

Gemeente Midden-Groningen

Sluit op: 6 jun 2025 om 17:00
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 16
Provincies: Groningen
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 31 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Aanleiding
Voor de gemeente Midden-Groningen zoeken we tijdelijk een ervaren contractmanager Sociaal Domein voor 16 uur per week. Wegens drukte binnen het team is er behoefte aan extra capaciteit. Het gaat om een periode van 6 maanden, met kans op verlenging. Als contractmanager ben jij de verbindende schakel tussen gemeente, zorgaanbieders en sociale teams. Je draagt bij aan het verbeteren van de kwaliteit en betaalbaarheid van zorg en ondersteuning binnen het sociaal domein (Wmo en Jeugd).

De opdracht
- Voeren van contractgesprekken met zorgaanbieders
- Analyseren van data en signaleren van verbeterpunten in de uitvoering
- Adviseren van beleidsmedewerkers over kwaliteits- en financiële verbeterkansen
- Sturen op naleving van contractuele afspraken
- Het organiseren van een fysieke tafel met de adviesgroep
- Werken binnen het team sociaal beleid van de gemeente Midden-Groningen
- Intensieve samenwerking met collega-contractmanagers, sociale teams, backoffice en inkoopadviseurs
- Focus op resultaatgerichte samenwerking met zorgaanbieders
- Ondersteunen van het beleid met inzichten uit de praktijk

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • We werken conform Wet DBA wat inhoudt dat deze opdracht uitsluitend kan worden gegund aan personele dienstverleners en niet aan zelfstandigen. Uit de offerte blijkt duidelijk dat het aanbod van een personele dienstverlener komt.
  • Uit de offerte blijkt duidelijk wie de contactpersoon is voor opdrachtgever en waarmee contact opgenomen kan worden als de aangeboden kandidaat uitgenodigd wordt voor een verificatiegesprek.
  • Werkervaring bij een gemeentelijke organisatie en/of zorgaanbieder is vereist.
  • Wekelijkse fysieke aanwezigheid is noodzakelijk.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met contractmanagement. Dit blijkt duidelijk uit de offerte.
  • De kandidaat die aangeboden wordt is in het bezit van een goedgekeurde VOG passend bij de opdracht die uitgevoerd gaat worden bij gemeente Midden-Groningen. Dit blijkt duidelijk uit de offerte en wordt tegelijk met de ondertekende overeenkomst ingediend. Een goedgekeurde VOG is een voorwaarde om de opdracht te kunnen uitvoeren.

Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als contractmanager in sociaal domein. Arceer in het CV. Hoe beter de kennis en ervaring aansluit, hoe hoger de score.
  • Uit het CV blijkt duidelijk dat kandidaat een proactieve houding heeft en oog voor kwaliteit en verbetering.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview zullen we toetsen op werkervaring en kennis die van belang zijn om de opdracht goed te kunnen uitvoeren.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met financiële en juridische aspecten van contractbeheer. Arceer in het CV. Hoe beter de kennis en ervaring aansluit, hoe hoger de score.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx