Deskundige afas met functioneel beheer-expertise (projectbasis)

Omgevingsdienst Rivierenland

Verlopen op: 6 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 32
Provincies: Gelderland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 1 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.

Kantoorlocatie
Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.

Opdracht
De Omgevingsdienst Regio (ODR) werkt voor haar financiële en HRM-processen met AFAS. Op dit moment laten we de inrichting en het gebruik van AFAS onderzoeken. De aanbevelingen uit dit onderzoek worden vertaald naar een concrete projectopdracht. Voor de uitvoering van deze projectopdracht zoeken wij een ervaren deskundige AFAS die ons tijdelijk komt versterken.

Wat ga je doen?
Als deskundige AFAS met functioneel beheer-expertise ben jij verantwoordelijk voor de uitvoering van de projectopdracht die voortkomt uit het onderzoek naar de inrichting en het gebruik van AFAS. Je zorgt voor een integrale aanpak waarbij de verschillende onderdelen van het systeem goed op elkaar aansluiten. Je werkt nauw samen met medewerkers van IV, HRM, Finance en andere stakeholders binnen de organisatie.

Werkzaamheden

  • Het vertalen van aanbevelingen naar concrete verbeteracties binnen AFAS.
  • Het uitvoeren van deze verbeteracties in AFAS.
  • Het adviseren over het gebruik en de inzet van diverse modules, zoals het ticketsysteem.
  • Het doen van verbetervoorstellen voor een efficiëntere inrichting.
  • Het waarborgen van een gestructureerde en samenhangende inrichting van processen.
  • Het zorgen voor een goede overdracht bij oplevering van het project aan de staande organisatie.

Competenties

  • Klantgericht
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Tactisch gedrag
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Assertiviteit
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Functieschaal 9 CAO-SGO, maar we weten dat een inhuur AFAS specialist waarschijnlijk niet voor dit tarief te krijgen is. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel AFAS beheerder;
  • Aantoonbare werkervaring met HRM en financiën processen;
  • Aantoonbare werkervaring met AFAS in proces.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met onderliggende verbanden op componenten niveau binnen AFAS.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder AFAS.
Deze opdracht is verlopen.