Utrecht heeft jou nodig!
Dat je veel burgers helpt met hun aanvragen, wist je als ervaren medewerker burgerzaken al. Wat maakt het bij gemeente Utrecht nou echt anders? De afwisseling, de diversiteit aan klanten waar je mee te maken hebt, de kans om je te verdiepen in je eigen interessegebied. En dat allemaal in een enthousiast en betrokken team, waarin verschillende achtergronden en culturen samenkomen.
Opdrachtomschrijving
Burgers komen op verschillende manieren met jou in contact: via een elektronische aangifte, telefonisch, per mail of bij de balie. Soms met goed nieuws, zoals een geboorte of een huwelijksaanvraag. Maar ook bij slecht nieuws, zoals overlijden. Jij behandelt aanvragen en controleert de documenten. Vaak bied je een luisterend oor. Altijd ben je scherp met controle van documenten en als er iets niet lijkt te kloppen, ben je extra alert. Soms onderzoek je de aangeleverde documenten nog verder in de backoffice. Zo heb je in deze opdracht de ideale mix tussen persoonlijk contact en het verwerken of uitzoeken van dossiers. Je put uit je eigen kennis, haalt de informatie uit de kennisbank of klopt aan bij onze eigen specialisten. Of je belt de IND of het consulaat voor aanvullende informatie. Jij zorgt met onze hulp dat je de nieuwste kennis hebt en houdt.
Werkzaamheden
- Behandelen en beoordelen van (aan)vragen en controleren, registreren en vastleggen van (identiteits-) documenten en rechtsfeiten.
- Verwerken van levensgebeurtenissen in de Basisregistratie Personen (BRP), de registers van de Burgerlijke Stand en het Register Niet Ingezetenen (RNI) en beoordelen van aanvragen naturalisatie.
- Deze rechtsfeiten leg je vast in Key2Burgerzaken, het geautomatiseerde persoonsregistratiesysteem van gemeente.
- Persoonlijk, per mail en per brief corresponderen met bijvoorbeeld burgers, rechtbanken en advocaten.
- Uitzoeken van wet- en regelgeving rond ingewikkelde vraagstukken. Onze specialisten ondersteunen je als het nodig is.
Zelfstandigheid en beoordeling
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als de formatie op orde is en de werkzaamheden zijn overgedragen.
Eisen
- Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij gemeente Utrecht?
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Je hebt minimaal mbo-4 denk- en werkniveau.
- Je hebt werkervaring op een afdeling burgerzaken.
- Je hebt de basisopleiding burgerzaken afgerond.
- Je hebt kennis van de nationale en internationale wet- en regelgeving in jouw vakgebied.
- Je hebt uitstekende vaardigheden om te kunnen omgaan met mensen uit de verschillende geledingen van de samenleving en uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, zowel in het Nederlands als Engels.
- Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld:
Wensen
- Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door gemeente zullen worden geïnitieerd.
- De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar).
- De zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar.
- De zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk.
- De zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.).
- De zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte).
- De zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding).
- De zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).
- Je kan minimaal 1 avond per week werken. Gemeente Utrecht heeft avondopenstelling op dinsdag- en donderdagavond.
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
- Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.