Opdracht handhaving en bezwaar

Gemeente Steenbergen

Sluit op: 15 jun 2025 om 14:55
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 18
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Openbare orde en veiligheid

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Gemeente Steenbergen gaat in 2025 intensiever controleren op de naleving van regels vanuit het tijdelijke omgevingsplan. De nadruk ligt op gebruiksvoorschriften voor bewoning. De opdracht betreft de afhandeling van het bestuursrechtelijke handhavingstraject, inclusief bezwaar- en beroepsprocedures. Doel is een succesvolle afronding van deze trajecten, waarbij overtredingen worden beëindigd.

(Complexe) bezwaar- en beroepsprocedures
Er lopen een aantal (complexe) bezwaar- en beroepsprocedures naar aanleiding van besluiten die zijn genomen op vergunningaanvragen. De opdracht is deze en toekomstige procedures te begeleiden en succesvol af te ronden, zodat het bestreden besluit in stand blijft.

Wet goed verhuurderschap
Sinds 1 juli 2023 is de Wet goed verhuurderschap van kracht. Deze wet biedt bescherming aan huurders en stelt regels voor verhuurders en bemiddelaars. Gemeente Steenbergen is verantwoordelijk voor de uitvoering. Hoewel de wet al in werking is, moet deze nog structureel worden verankerd in de organisatie. Je zorgt op basis van het wettelijk kader voor implementatie en borging, waarbij je bestaande ervaringen benut. Ook handel je inkomende meldingen af.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege aard en inhoud van de opdracht is inzet van een zzp’er niet mogelijk. Kandidaat kan zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met modelovereenkomst) zijn niet toegestaan. Kies bij het aanbieden bij type medewerker ‘flexmedewerker’ en bij contracttype ‘detachering’.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding in juridische richting. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van de Omgevingswet, verwante wet- en regelgeving en bestuursrecht. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen

  • Kandidaat is in staat op de genoemde startdatum te starten met de opdracht.
  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals aangegeven in de aanvraag.
  • Kandidaat beschikt over onderstaande competenties (worden getoetst in persoonlijk gesprek):
    • Proactief
    • Resultaatgericht
    • Communicatief vaardig
    • Zelfstandig
    • Analytisch
    • Netwerker
    • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
    Daarnaast wordt getoetst of kandidaat binnen de organisatie en het team past.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als jurist handhaving en met bezwaar- en beroepsprocedures omgevingsrecht. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat beschikt minimaal over twee referenties die op aanvraag kunnen worden aangeleverd.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx