Interim Teamleider Elektro

Werkom

Sluit op: 13 jun 2025 om 10:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Buitendienst

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 23 juni 2025
Eind datum: 23 maart 2026

Interim Teamleider Elektro
Ben jij een ervaren interim professional met leidinggevende ervaring in een technische productieomgeving? Heb je oog voor processen én mensen, en weet je teams succesvol door veranderingen te begeleiden? Werkom Purmerend zoekt een daadkrachtige Interim Teamleider Elektro die tijdelijk sturing geeft aan de productie én bouwt aan duurzame verbetering. Werkom werkt, voor werkzoekenden én werkgevers. Als werkontwikkelbedrijf van de gemeenten Zaanstad en Purmerend helpen we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt hun plek in het werkveld te vinden. Het doel: zoveel mogelijk mensen zelfstandig hun eigen inkomen laten verdienen. Dit doen we met onze werkleerbedrijven en trajecten in het bedrijfsleven. Met werkontwikkelbedrijven in Electrotechniek, Logistiek & Verpakken, Groenvoorziening & Wijkonderhoud, Facilitaire Dienstverlening, Fietsenstallingen, Horeca en Business Post & Print bieden we een breed scala aan mogelijkheden voor onze medewerkers én onze klanten.

Functieomschrijving
Als Interim Teamleider Elektro ben jij de stressbestendige drijvende kracht achter de productie voor onze klanten en het begeleiden van een divers team binnen de afdeling Elektro van Industrie & Diensten. Je zorgt voor de dagelijkse aansturing, denkt mee op tactisch en strategisch niveau en helpt het management bij het verbeteren van processen. Je combineert operationele verantwoordelijkheid met coachend leiderschap. Zorgt voor een gestructureerde orderstroom, borgt kwaliteit en efficiëntie, en houdt oog voor het menselijke aspect binnen het team.

Concreet
– Teamontwikkeling en leiderschap: Je coacht en ondersteunt de werkbegeleiders én medewerkers met kwetsbare positie. En zorgt voor tijdige- en kwalitatieve levering van elektrotechnische productieorders aan een tiental vaste klanten met kwaliteitseisen.
– Procesoptimalisatie: Implementeert LEAN-principes om processen efficiënter te maken en de werkruimte professioneel in te richten.
– Strategische implementatie: Vertaalt organisatiebeleid naar concrete acties en oplossingen die aansluiten bij het orderproces.
– Kwaliteitsborging: Bewaakt en verbetert de kwaliteit van werkzaamheden en leveringen.
– Ziekteverzuimmanagement: Zorgt voor nauwkeurige registratie en opvolging van ziekteverzuim volgens de Wet verbetering poortwachter.
– Samenwerking en innovatie: En je werkt nauw samen met andere afdelingen, leidt verbeterprojecten en zorgt voor een heldere en efficiënte workflow.
Na jouw interim-periode waarin je samenwerkt aan de ontwikkeling van de afdeling met Manager en Teamleiders, laat je een stevige basis achter waarmee het team verder kan groeien.
Belangrijk: Bij onze werkontwikkelbedrijven werken mensen met een beperking die geen reguliere baan hebben of begeleid worden op weg naar een baan. Onze Interim Teamleider Elektro begrijpt dan ook dat het hier niet altijd razendsnel gaat maar dat hier een goede balans is tussen efficiënte inzet en het menselijke aspect.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 10 jaar ervaring als leidinggevende op teamleider- of manager niveau van een productieafdeling in de elektrotechniek of assemblage.
  • Aantoonbare kennis van procesoptimalisatie (LEAN-methode).
  • 36 uur per week beschikbaar.
  • Woonachtig in de regio Purmerend.

Wensen

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en een inspirerende leiderschapsstijl.
  • Proactieve houding met oog voor mensen als processen.
  • Weet rust te behouden in een hectische omgeving.
  • Voelt zich goed in een sociale en maatschappelijke organisatie.
  • Kan teams succesvol door veranderingen begeleiden.
  • Kan coachend leiderschap tonen en teamontwikkeling stimuleren.
  • Heeft oog voor het menselijke aspect binnen het team, met name bij het werken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
  • Kan organisatiebeleid vertalen naar concrete acties en oplossingen die aansluiten bij het orderproces.
  • Kan nauw samenwerken met andere afdelingen en verbeterprojecten leiden.
  • Kan een heldere en efficiënte workflow creëren.
  • Laat na de interim-periode een stevige basis achter waarmee het team verder kan groeien.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx