Adviseur omgeving knooppunt raalte

Provincie Overijssel

Sluit op: 24 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 80
Aantal uur per week: 24
Provincies: Overijssel
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 24 juni 2025
Eind datum: 24 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Bedrijfsvoering Project Advies, Asset en Beleid, Wegen en Groen, Vaarwegen, Installaties en Kunstwerken.

Opdracht
De N35 is een belangrijke rijksweg tussen Zwolle en Twente en vormt de verbindingsroute tussen de twee grootste economische regio’s van Overijssel. De komende jaren wordt op diverse locaties aan de N35 gewerkt om de doorstroming te verbeteren en de verkeersveiligheid te vergroten. Eén van deze locaties is Knooppunt Raalte, waar provincie Overijssel, Rijkswaterstaat en gemeente Raalte samenwerken aan een toekomstbestendige oplossing.

Momenteel worden de benodigde ruimtelijke en planologische procedures voorbereid, met als doel om in 2030 te starten met de uitvoering van de werkzaamheden.

Jouw rol als Adviseur Omgeving
Als Adviseur Omgeving werk je nauw samen met de Omgevingsmanager en ben je medeverantwoordelijk voor het omgevingsproces. Je ondersteunt de Omgevingsmanager bij:

  • Stakeholdermanagement;
  • Participatiemomenten en keukentafelgesprekken met bewoners en belanghebbenden;
  • Het ophalen en vastleggen van omgevingseisen- en wensen (klanteisspecificaties);
  • Het adviseren van het projectteam over hoe deze wensen kunnen worden meegenomen in het project;
  • Beantwoording van vragen en klachten van betrokkenen;
  • Het voorbereiden en begeleiden van procedures.
Je bent een belangrijke schakel binnen het omgevingsteam: je ondersteunt, adviseert én bent actief in de omgeving. Je draagt bij aan een zorgvuldig proces waarin belangen worden afgewogen en draagvlak wordt gecreëerd.

Competenties

  • Zelfstandig
  • Betrokken en behulpzaam
  • Hands-on mentaliteit
  • Samenwerkend
  • Projectmatig werken

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Standplaats: Zwolle

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van omgevingsmanagement;

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Adviseur omgeving op infrastructurele projecten (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
  • Je geeft in een motivatie aan waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau richting ruimtelijke ordening of planologie;
  • Aantoonbare werkervaring met het werken en opstellen van stakeholderanalyses en klanteisspecificaties (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx