Senior jurist grondzaken/vastgoed

Gemeente Pijnacker Nootdorp

Verlopen op: 19 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 24
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 19 juni 2025
Eind datum: 19 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 500 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je komt te werken bij het team Ontwikkeling. Als directe collega’s heb je projectmanagers, projectassistenten, juristen grondzaken en planeconomen. Bij elkaar ongeveer 20 collega’s.

Opdracht
Gemeente is voor het team Ontwikkeling op zoek naar een ervaren jurist grondzaken. Door uitval en het inwerken van een nieuwe medewerker is er (tijdelijk) ondercapaciteit. Wij zoeken een ervaren jurist die dossiers op het gebied van grondzaken zelfstandig kan oppakken. Wij gaan uit van 2 of 3 dagen per week.

Gemeente is voor de afdeling Ontwikkeling op zoek naar een ervaren senior jurist grondzaken. De werkzaamheden bestaan onder meer uit:

  • Het afhandelen van grondtransactiedossiers voortkomend uit projectontwikkeling, de uitvoering van volkshuisvestingsbeleid en gerelateerd aan beheer van de openbare ruimte;
  • Juridische ondersteuning bij infrastructurele projecten en de verkoop van gemeentelijk vastgoed;
  • Het voeren van onderhandelingen en verrichten van werkzaamheden ter vastlegging van afspraken tussen partijen;
  • Het opstellen en toetsen van privaatrechtelijke (model-) overeenkomsten zoals samenwerkings-, koop- en anterieure overeenkomsten;
  • Ondersteuning van projectteams, waarbij je de juridische- en vastgoedbelangen behartigt.
Daarnaast in voorkomende gevallen aangevuld met:
  • Controle op de naleving van overeenkomsten;
  • Het bijstaan en adviseren in procedures;
  • Het grondbeleid instrumentarium verder uitwerken en uitdragen;
  • Het adviseren over wijzigingen van relevante wet- en regelgeving in het team.

Competenties

  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
  • Proactief;
  • Stressbestendig;
  • Nauwkeurig;
  • Groot verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Enthousiast;
  • Flexibel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Gezien de opdracht is hybride werken zeker mogelijk.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als jurist grondzaken/vastgoed.

Wensen

  • Per 1 juli 2025 beschikbaar voor 16 tot 24 uur per week.
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in juridische richting;
  • Een afgeronde specialisatieopleiding onroerend goed (bijvoorbeeld Grotius);
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jurist grondzaken/vastgoed en gebiedsontwikkeling bij een gemeente
Deze opdracht is verlopen.