Utrecht heeft jou nodig!
Utrecht heeft grote ambities als stad en groeit fors. De ambitie van de stad is om gezond stedelijk leven voor iedereen mogelijk te maken. Tegelijk heeft de stad de komende decennia te maken met grote vervangingsopgaven. De afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR) van Stadsbedrijven gaat daarom het maximale halen uit de 4,5 miljard euro die we in onze openbare ruimte hebben geïnvesteerd. We behouden wat goed is, maar pakken kansen waar het beter kan en maken de stad samen met onze collega’s van andere afdelingen toekomstbestendiger.
Opdrachtomschrijving
Als Plantoetser Ondergrond ben je verantwoordelijk voor het beoordelen van vergunnings- en instemmingsaanvragen van nuts- en telecombedrijven. Bijvoorbeeld voor de aanleg van glasvezelkabels of leidingen voor het warmtenet in de stad. Je werk is veelzijdig, want vrijwel alles dat boven de grond gebeurt, heeft ook ruimte nodig onder de grond. Als Plantoetser Ondergrond krijg je te maken met allerlei verschillende projecten en werkzaamheden in de stad.
Jij controleert of een vergunningsaanvraag compleet is en aan de eisen uit het Handboek kabels en leidingen voldoet. Liggen de kabels op de juiste plek en worden de vereiste maatregelen genomen, bijvoorbeeld voor het beschermen van bomen of het beperken van overlast? Daarvoor overleg je regelmatig met collega’s, zoals opzichters, Tijdelijke Verkeersmaatregelen Utrecht (TVU) of boomtechnisch adviseurs. Bij grote aanvragen vindt er een vooroverleg plaats, waarbij je de aanvraag bespreekt met de aanvrager en verschillende betrokken collega’s.
Naast het beoordelen van de aanvraag adviseer je de aanvrager over de aanpak. Die rol als adviseur vervul je ook in andere projecten van de gemeente of van derden, zoals woningcorporaties. Zo adviseer je bijvoorbeeld tijdens de ontwerpfase van een project over bestaande en toekomstige kabels en leidingen in de grond. Daarnaast adviseer je in beheersvraagstukken waarbij de ondergrondse infra een rol speelt.
Concreet houdt dit in dat jij onder andere:
• Toetsingen uitvoert op vergunnings- en instemmingsaanvragen van nuts- en telecombedrijven;
• Adviseert in gemeentelijke projecten op het gebied van kabels, leidingen en riolering;
• Adviseert in projecten van derden (projectontwikkelaars, woningbouwcorporaties, etc.) op het gebied van kabels en leidingen;
• Bijdraagt aan (beheer)visieontwikkeling en ontwikkelen/initiëren van (beheer)beleid voor ondergrondse infrastructuur;
• Bijdraagt aan kennisopbouw op het gebied van kabels en leidingen binnen het team;
• Bijdraagt aan het verbeteren van de werkprocessen.
Resultaat van de opdracht
Zodra de formatie op orde is en de werkzaamheden zijn geborgd en overgedragen.
Competenties en werkwijze
Voor deze opdracht is het belangrijk dat jij goed overzicht kunt houden bij verschillende belangen, visies, wensen en mogelijkheden en daarbij goed bestand bent tegen druk. Verder weet je hoe je projectmatig werkt, weet je hoe je op de juiste manier communiceert en netwerkt, denk je vernieuwend en zie je waar kansen liggen.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland op 27 of 30 juni. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan fysiek of digitaal plaatsvinden.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle gevallen het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Eisen
- Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Je hebt ervaring met het beoordelen van vergunnings- en/of instemmingsaanvragen door nuts- en telecombedrijven.
- Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld:
- Je hebt HBO werk- en denkniveau.
- Je hebt kennis van en ervaring met WIBON, telecommunicatiewet, aanlegmethodes van kabels en leidingen, NEN 7171, ontwerp van K&L-netwerken en nadeelcompensatieregelingen is mooi meegenomen.
Wensen
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het beoordelen van vergunningaanvragen. - 0 tot 3 jaar - 3 tot 5 jaar - 5 jaar of meer
- Beschrijf je kennis en ervaring van vergunningsaanvragen met betrekking tot de uitvoering van de relevante werkzaamheden (Max 250 woorden).
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
- Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd.
- De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);
- De zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;
- De zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;
- De zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);
- De zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);
- De zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);
- De zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).
- Je hebt een opleiding afgerond in de richting van Civiele Techniek.