Coördinerend projectleider stort doonweg-gemeente brummen

Gemeente Brummen

Verlopen op: 24 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 112
Aantal uur per week: 8
Provincies: Gelderland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Brummen
Gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen Veluwe en rivier IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie.

Organisatie
Gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie onder het motto ‘Wij werken voor Brummen’. Dit betekent dat de vraag van inwoners en ondernemers centraal staat. Dat vraagt om enthousiaste professionals die anders durven denken.

Opdracht
Binnen gemeente Brummen is de voormalige papierstort Stort Doonweg gelegen. Hier zijn milieuproblemen (uitlogen van papierproductieresten in de grond, maar ook de aanwezigheid van staalslakken), waarbij het bevoegd gezag bij Provincie ligt. ODRA voert dit bevoegd gezag namens provincie uit. Meerdere externe partijen zijn hierbij betrokken en verliezen onbedoeld de inwoner uit het oog. Als gemeente sluiten we aan om het belang van de inwoner te behartigen. De aanwezigheid van de staalslakken heeft nationale media-aandacht vanwege de volksgezondheid. Dit project overstijgt daarmee niet alleen de fysieke kant, maar raakt ook Sociaal Domein en Bedrijfsvoering vanwege media-aandacht. Voor de coördinatie van werkzaamheden over deze drie afdelingen heen is tijdelijk een ervaren projectleider nodig, die in nauw contact met direct betrokken collega’s het proces aanstuurt en portefeuillehouders informeert.

Doel van de opdracht
Het succesvol coördineren van de werkzaamheden van betrokken collega’s binnen de drie afdelingen. De projectleider zorgt voor verbinding tussen beleid en uitvoering, stemt af met interne en externe partners en draagt zorg voor heldere besluitvorming en implementatie binnen afdelingen.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Coördineren van de uitvoering van het project en bewaken van voortgang, kwaliteit en planning.
  • Verbinden van betrokken partijen (zoals ODRA, GGD, Waterschap Vallei en Veluwe, Stichting Natuurlijk Schoon Eerbeek en betrokken inwoners, zoals de naastwonende campingeigenaar).
  • Aansturen van de stuurgroep, projectgroep en deelprojectgroepen.
  • Signaleren van knelpunten en doen van verbetervoorstellen voor werkprocessen en samenwerkingsafspraken.
  • Organiseren van communicatie richting interne teams en externe partners.
  • Voorbereiden en begeleiden van besluitvorming op operationeel, tactisch en strategisch niveau.
  • Rapporteren aan interne opdrachtgever en relevante stuurgroepen.

Rapportagelijn
De projectleider legt verantwoording af aan de wethouders met portefeuille Milieu en Gezondheid en aan gemeentesecretaris en manager Fysieke Leefomgeving. De projectleider legt eveneens verantwoording af aan de wethouder met portefeuille Jeugd en aan gemeentesecretaris en manager Sociaal Domein.

Competenties

  • Delegeren
  • Luisteren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van opdrachtgever inzake inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ntb
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een gemeente
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectadviseur bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van implementatieplannen

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met projectoverleg met verschillende opdrachtgevers en stakeholders
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden, coachen en ondersteunen van teams
  • Aantoonbare kennis van de sociale kaart en de verschillende samenwerkingsverbanden van gemeente Brummen (benoem dit duidelijk in het cv)
Deze opdracht is verlopen.