Coördinator planning & control

Gemeente Wijdemeren

Sluit op: 30 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 127
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 30 juni 2025
Eind datum: 30 januari 2028

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Omgeving
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!

Fusie
Wijdemeren gaat per 1-1-2026 ambtelijk fuseren met de gemeente Hilversum. Per 1-1-2027 fuseert de gemeente Wijdemeren bestuurlijk met de nieuwe gemeente Hilversum. Dit houdt in dat de duur van de opdracht in principe tot uiterlijk 31 december 2025 is.

Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een (zeer) ervaren coördinator Planning & Control.

Werkzaamheden

  • Coördineert alle P&C-documenten, namelijk het begrotingstraject, de voorjaarsnota, de najaarsnota en het jaarrekeningtraject;
  • Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van de P&C producten binnen het team financiën;
  • Signaleert risico’s, verbeter,- en/of knelpunten;
  • Toetst de kwaliteit van de aanleveringen van de verschillende P&C-documenten;
  • Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving;
  • Kennis van Key2Financien van Centric;
  • Ondersteunt de fiscalist met het aanleveren van informatie.

Competenties
Naast de ruime kennis en ervaring die je meeneemt vinden wij het volgende ook belangrijk. Je bent: flexibel, stressbestendig, creatief, collegiaal en analytisch.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Twee dagen per week op kantoor is het uitgangspunt, waarbij woensdag de vaste dag is waarop het hele team op kantoor aanwezig is.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare kennis van Key2Financien van Centric (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan).
  • Een maximum uurtarief van € 127,50 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Financieel Adviseur bij een gemeente.
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de P&C cyclus bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbare werkervaring met het coördineren van planning en control producten binnen een gemeente.

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van Planning & Control producten binnen een gemeentelijke instelling (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financiën bij lokale overheid.
  • Aantoonbare kennis van gemeentefinanciën / BBV opgedaan door aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar en/of een aantoonbaar afgeronde opleiding/cursus (benoem dit duidelijk in het CV).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als coördinator P&C bij een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv).

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx