Consulent aanvullend inkomen

Gemeente Ede

Sluit op: 7 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 80
Aantal uur per week: 32
Provincies: Gelderland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 7 juli 2025
Eind datum: 7 oktober 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Opdracht
Als consulent aanvullend inkomen ben je het eerste aanspreekpunt voor inwoners met aanvragen binnen de Participatiewet en minimaregelingen. Je beheert een eigen caseload en biedt financieel advies en ondersteuning op een rechtmatige, humane en respectvolle manier. Je signaleert hulpvragen buiten je werkgebied en verwijst door naar collega’s of externe instanties.

Je behandelt specifiek aanvragen van inwoners zonder bijstandsuitkering (‘nuggers’), waaronder bijzondere bijstand, inkomensondersteunende regelingen, Wet Kinderopvang, Studietoeslag en individuele inkomenstoeslag. Samen met je team zorg je voor optimale dienstverlening en maatwerk binnen de kaders van de wet.

Competenties

  • Klantgerichtheid
  • Communicatieve vaardigheden
  • Samenwerken
  • Probleemoplossend vermogen
  • Integriteit
  • Stressbestendigheid
  • Flexibiliteit
  • Zelfstandigheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Empathie

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal max. €80,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als consulent (aanvullend) inkomen.
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel.
  • Aantoonbare werkervaring met Participatiewet, bijzondere bijstand en minimaregelingen.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bijzondere bijstand (Benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau in een sociaal-juridische of administratieve richting.

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in een sociaal-juridische of administratieve richting.
  • Aantoonbare werkervaring met Suite (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan).
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent aanvullend inkomen.
  • Aantoonbare werkervaring met het behandelen van een eigen caseload (Benoem dit duidelijk in het cv).

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx