Jurist handhaving

Provincie Overijssel

Sluit op: 9 jul 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Overijssel
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 september 2025
Eind datum: 1 september 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Publieke Dienstverlening
De afdeling Publieke Dienstverlening houdt zich bezig met de uitvoering van het provinciaal grondbeleid, verstrekt subsidies en vergunningen en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Daarnaast ondersteunt zij het provinciaal beleid met beleidsonderzoeken, analyses en (GIS-) dataverwerking. De afdeling is een vliegwiel en verbinder als het gaat om het stimuleren van klantgerichte dienstverlening. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Vergunningverlening, Handhaving, Grondzaken, Subsidieverlening, DIGI (Data, Informatie, GIS & Innovatie) en Onderzoek & Advisering.

Opdracht
Wil jij als ervaren jurist Having een impact maken op belangrijke maatschappelijke en politieke vraagstukken? Je zult werken aan diverse vakgebieden, zoals water, ontgrondingen, vuurwerk, luchtvaart en natuurregelgeving. De nadruk ligt bij deze opdracht vooral op de handhaving van natuurregelgeving. We zoeken een enthousiaste professional die juridisch advies kan geven, procedures kan voeren en een waardevolle sparringpartner kan zijn!

Rol
In jouw rol als jurist geef je juridisch advies aan je teamleden, de eenheidsleiding en het provinciaal bestuur. Je neemt de verantwoordelijkheid voor het afhandelen van (hoger) beroepsprocedures, het opstellen van adviezen voor Gedeputeerde Staten en het bijdragen aan de afhandeling van bezwaarprocedures. Daarnaast vertegenwoordig je de provincie in hoorcommissies en bij de bestuursrechter. Het toetsen van teamproducten op juridische houdbaarheid en het proactief bijdragen aan het waarborgen van de kwaliteit van deze producten behoren eveneens tot jouw taken.

Competenties
- Coöperatief gedrag;
- Resultaatgericht;
- Klantgericht;
- Probleemanalyse;
- Plannen en organiseren.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maakt niet uit
Standplaats: Zwolle, provinciehuis

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van bestuursrecht, handhaving en omgevingsregelgeving natuur.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding minimaal hbo bachelor niveau richting Juridisch.
  • Aantoonbare werkervaring als jurist in de bestuursrechtelijke handhaving.
  • Aantoonbare werkervaring met het stikstofdossier (benoem dit expliciet in het cv).

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx