Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.
Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.
Omschrijving waarbinnen de inhuurkracht komt te werken
De afdeling Proces Management binnen de Directie (IT) BOI (Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie) is op zoek naar een breed inzetbare Proces Manager. Je komt te werken in een Hybride SIAM-team, het Hybride SIAM-team bestaat uit Kadaster eigen medewerkers en medewerker welke worden ingehuurd/zijn gecontracteerd als externe-SIAM leverancier.
Jouw meerwaarde als Proces Manager
Het Kadaster zit midden in een transitie van een ingrijpende verandering waarbij een groot deel van de infradiensten opnieuw aanbesteed is, alsmede de samenwerking met onze externe-SIAM leverancier. We implementeren SIAM binnen het Kadaster te samen met al onze bestaande operationele werkzaamheden. Als Proces Manager kom je te werken in het Hybride SIAM-team van het Kadaster binnen de Directie BOI (Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie).
Je bent hierbij verantwoordelijk voor het aansturen van meerdere externe IT leveranciers voor levering van gecontracteerde diensten. Je onderhoudt contacten met onze interne klanten binnen de Directies BOI, ODR en DGV (waaronder meer dan vijftig DevOps teams, de Productmanagers en Product Owners). Concreet: je opereert op operationeel/tactisch niveau, waar nodig adviseer je op strategisch niveau.
Je bent inzetbaar op verschillende werkzaamheden (ITSM, Incident, Change, Problem, Config enz.) binnen het Hybride SIAM-team. Tevens ben je instaat om business wensen te vertalen naar oplossing binnen het SIAM-huis. Ook de aandachtsgebieden van: People, Process en Technology kent voor jouw geen geheimen. Je beschikt dan ook over M-shapped profiel, en bent hierdoor flexibel inzetbaar op deze verschillende rollen binnen SIAM-huis. Een rol als Service Level Management, of Proces Lead maakt je werk afwisselend. Je werkt samen met verschillende grote IT leveranciers en met de interne IT-organisatie om wensen van onze interne klanten te vertalen naar goede oplossingen die passen in de IT-strategie. Je werkt hierbij nauw samen met de verschillende stakeholders in je werkveld. Je werkt nauw samen met het interne Enterprise Service Management team, welke onze ServiceNow tool beheer en onderhoud. Je bent instaat om de gemaakt afspraken over processen of werkafspraken in de vorm van kennissessies/workshops te delen met de organisatie.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- SIAM
- ServiceNow
- ITIL
- Scrum/Kanban
- BlueDolphin
- M365/SharePoint
Verantwoordelijkheden
Als Proces Manager zijn dit je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
- Je onderhoudt klant- en leveranciersrelaties, waarbij je primair fungeert als aanspreekpunt voor ‘jouw’ ICT-leveranciers;
- Je onderhoudt een goede relatie met interne stakeholder (de Interne Service Providers);
- Je draagt zorg voor het identificeren, formuleren, afstemmen en vastleggen van dienstverlening;
- Je ontwerpt processen en implementeert deze;
- Je doet verbetervoorstellen en rapporteert hierover;
- Je participeert in projectgroepen en bent in staat tijdig in te spelen op de huidige en toekomstige verwachtingen en technische mogelijkheden;
- Je presenteert de bereikte resultaten, doorgevoerde verbeteringen en nieuwe inzichten.
Competenties
- Teamspeler
- Resultaatgericht
- Helicopterview
- Adviesvaardigheid
- Overtuigingskracht
- Beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen
- Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
- Kwaliteitsgericht
- Klantgericht
- Proactief en initiatiefrijk
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring
Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.
Contractpartijen
Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Eisen
- Kandidaat beheerst Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift
- Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau
- Minimaal 10 jaar ervaring in een vergelijkbare functie (IT proces management)
- ITIL Foundation gecertificeerd
- CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina’s A4
- ServiceNow gecertificeerd (Certified System Administrator)
- Minimaal 5 jaar ervaring met SIAM implementaties
- SIAM Professional gecertificeerd (SIAMP)
Wensen
- Kandidaat toont aan (max. 1 pagina) minimaal betrokken te zijn bij één SIAM implementatie in een complexe overheidsomgeving of ZBO. Beschrijf hoe geleverde expertise en competenties bijdroegen aan resultaten. Beoordeling op inhoud en onderbouwing (0-50 punten)
- Kandidaat stelt zich voor in een korte motivatie (max. 1 pagina), geschreven door kandidaat zelf, waarin duidelijk wordt waarom deze geschikt is voor de opdracht. Beoordeling op aansluiting en onderbouwing (0-50 punten)