Jeugdprofessional

Uitvoeringsorganisatie BBS

Sluit op: 11 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 11 juli 2025
Eind datum: 11 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie Baarn Bunschoten Soest verzorgt alle taken rond Werk en Inkomen en de Zorgadministratie voor de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest. Daarnaast zijn zij werkgever van alle collega’s die werken in de lokale teams van de drie gemeenten. De organisatie is volop in beweging en bouwt aan een krachtige uitvoeringsorganisatie waar zowel medewerkers als opdrachtgevers trots op kunnen zijn. Dit gebeurt met respect voor klanten, samenwerkingspartners en collega’s. Verantwoordelijkheden worden zo laag mogelijk in de organisatie belegd.

De organisatie wil op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. Eigen perspectief en waarde worden gewaardeerd. Iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen wordt aangemoedigd te solliciteren, ongeacht achtergrond, levensstijl of eventuele beperking.

Opdracht
Het Jeugdteam ondersteunt gezinnen in Soest met één of meerdere hulpvragen bij het opvoeden en opgroeien. Het team bestaat uit circa 17 gezinscoaches met uiteenlopende expertises op het gebied van onder meer j-GGZ, autisme, LVB, veiligheid en vormen van huiselijk geweld en kindermishandeling.

Als jeugdprofessional werk je samen met gezinnen aan oplossingen voor hun problemen. Je voert gesprekken met ouders, jeugdigen en externe partijen zoals scholen en huisartsen om tot een plan van aanpak te komen. Daarbij ligt de nadruk op eigen kracht en netwerk. Waar nodig bied je zelf ondersteuning of zet je specialistische hulp in.

Je maakt veiligheidsinschattingen en werkt bij onveilige situaties nauw samen met SAVE en Veilig Thuis.

Taken

  • Bewaken van het overzicht en behalen van hulpverleningsresultaten voor gezinnen.
  • Begeleiden van het gezin bij het realiseren van doelen via netwerk, basisinfrastructuur, eigen begeleiding en/of specialistische hulp.
  • Opstellen van een plan van aanpak samen met het gezin.
  • Zicht houden op het veilig opgroeien van kinderen en samenwerken met Save en Veilig Thuis.

Verantwoordelijkheden

  • Regie voeren over het hulpverleningsproces.
  • Inzetten van systeemgerichte en integrale begeleiding.
  • Onderhouden van contacten met andere (zorg)professionals en instanties.

Competenties

  • Goede communicatieve, sociale en administratieve vaardigheden.
  • Analytisch vermogen.
  • Structuur kunnen aanbrengen in crisisachtige situaties.
  • Leiding kunnen nemen.
  • Meervoudig partijdig kunnen zijn.
  • Aansluiten bij inwoners en professionals met diverse sociaaleconomische en culturele achtergronden.
  • Kennis van digitale systemen (registratiesystemen, Microsoft 365, etc.).

Kennis van

  • Sociale Kaart van de Regio Amersfoort (of deze snel eigen kunnen maken).
  • Ontwikkeling van jeugdigen.
  • Vormen van kindermishandeling en huiselijk geweld.
  • Contextueel en systeemgericht werken.
  • Vrijwillige jeugdhulpverlening, drang en dwang (Jeugdbescherming).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9, eventueel verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Hybride werken mogelijk: ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen jeugdhulpverlening.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als gezinscoach, jeugdbeschermer of jeugdreclasseringswerker.
  • Aantoonbaar in het bezit van geldige SKJ-registratie (benoem registratienummer en afloopdatum duidelijk in het cv).

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gecertificeerde instelling of gemeente.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gezinnen waarbij huiselijk geweld en kindermishandeling een thema is (geef dit aan met een voorbeeld).
  • Afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting Social Work of Pedagogiek.
  • Aantoonbare werkervaring met de Wet Meldcode en Signs of Safety en deze kunnen toepassen.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx