Technisch projectleider

Nationale Politie

Sluit op: 10 jul 2025 om 10:00
Max. Uurtarief: 106
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 oktober 2025
Eind datum: 30 september 2027

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrchtomschrijving
De Dienst informatievoorziening (IV) is onderdeel van Politiedienstencentrum (PDC) en is de organisatie voor de totstandkoming en continuïteit van IV. Zij zorgt voor de beschikbaarheid van Informatievoorziening (waar nodig 24/7) en de gebruikersondersteuning. Tevens ontwikkelt de dienst nieuwe functionaliteit en is verantwoordelijk voor doorontwikkeling en het onderhoud van de bestaande IV-applicaties.

Het InfraBedrijf is onderdeel van Dienst IV en levert hoogwaardige IV-diensten aan Politie met een daarbij horende service en ondersteuning. Productielijn Support valt binnen InfraBedrijf en bestaat uit de clusters Beheertooling/Operational Control Room (OCR) en Planning, Coördinatie en Ctrl IT. Binnen dit team zijn wij op zoek naar een Technisch Projectleider.

De standplaats is Odijk. De werkzaamheden kunnen plaatsvinden op verschillende locaties; het reizen tussen verschillende locaties kan deel uitmaken van de opdracht. Incidenteel kan het voorkomen dat er wordt gevraagd om te werken in de avonduren of in het weekend.

Verantwoordelijkheden

  • Deelprojectleider van een Technisch Project waarbij project- en/of programmamanager de opdrachtgever is.
  • Projectleider van een Technisch Project waarbij de opdrachtgever een lijnverantwoordelijke binnen Infrabedrijf is.
  • Draagt mede zorg voor de implementatie van de oplossingen.
  • Het oppakken van trajecten waarin door een samenwerking met techneuten en architecten een functionele vraag wordt omgezet in een technische oplossing.

Overige informatie
Voor deze opdracht is een BO+ screening (betrouwbaarheids- en omgevingsonderzoek) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

Het uitvoeren van de taken die nodig zijn om het beoogde resultaat van het project te bereiken: het plannen, organiseren en besturen van alle werkzaamheden die deel uitmaken van het project en het leidinggeven aan en motiveren van alle bij het project betrokken personen.

De focus van de projecten ligt in dit geval op Meldkamer gerelateerde projecten.

Leveranciers van hard- en software, leveranciers van diensten, projectmedewerkers, collega's van andere lijnafdelingen.

Competenties

  • Initiatief
  • Overtuigingskracht
  • Organisatievermogen
  • Klantgerichtheid
  • Netwerkvaardigheid
  • Organisatiesensitiviteit
  • Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Eis 6. De kandidaat is in het bezit van een PSPO 1 en PSPO 2 certificaat. Dit moet duidelijk blijken uit het CV en moet aantoonbaar zijn met een bewijsstuk tijdens het verificatiegesprek.
  • Eis 8. De kandidaat heeft in de afgelopen 6 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met implementatie van Informatievoorziening-oplossingen zoals migraties, vernieuwingen, beheer, softwareontwikkeling. Benoem dit expliciet in het CV met opdrachtgever(s) en perioden.
  • Eis 4. De kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig en volledig afgeronde HBO-opleiding. Dit moet blijken uit het CV en met een bewijsstuk worden aangetoond tijdens het verificatiegesprek.
  • Eis 5. De kandidaat is in het bezit van PRINCE2 Practitioner certificaat. Dit moet blijken uit het CV en aangetoond worden met een bewijsstuk tijdens het verificatiegesprek.
  • Eis 7. De kandidaat heeft in de afgelopen 8 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een Informatievoorziening gestuurde omgeving. Benoem dit expliciet in het CV met opdrachtgever(s) en perioden.
  • De Externe is inzetbaar vanaf 01-10-2025 (of zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 30-09-2027 voor 36 uur per week. Startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het onderzoek.
  • Eis 2. De kandidaat is gedurende de opdracht in loondienst bij opdrachtnemer of onderaannemer, geen ZZP’er of ondernemer in eigen BV. Dit moet blijken uit het CV.
  • Eis 3. Door in te schrijven bevestigt u dat u op de hoogte bent van de voorgenomen overstap naar een intermediair model en dat u akkoord gaat met een mogelijke toekomstige migratie.
  • Eis 9. Vereiste competenties zoals initiatief, overtuigingskracht, organisatievermogen, klantgerichtheid, netwerkvaardigheid, organisatiesensitiviteit en uitdrukkingsvaardigheid moeten tijdens het verificatiegesprek worden aangetoond aan de hand van concrete voorbeelden.

Wensen

  • Wens 3. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Agile en Scrum werken. Motiveer de rol, aantal maanden ervaring en een situatieschets in de toelichting.
  • Wens 4. De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met multidisciplinaire projectteams. Motiveer de rol, aantal maanden ervaring en een situatieschets in de toelichting.
  • Wens 6. De kandidaat is in het bezit van SAFe Practitioner certificaat. Dit moet blijken uit het CV en kan worden geverifieerd tijdens het gesprek.
  • Wens 1. De kandidaat heeft in de afgelopen 6 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als technisch projectleider binnen IT infrastructuur. Motiveer de rol, aantal maanden ervaring en een situatieschets in de toelichting.
  • Wens 2. De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van migratiedraaiboeken inclusief migratiescenario en teststrategie. Motiveer de rol, aantal maanden ervaring en een situatieschets in de toelichting.
  • Wens 5. De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen overheid en/of Politie. Motiveer de rol, aantal maanden ervaring en een situatieschets in de toelichting.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx