Adviseur contractering warmtesystemen

Gemeente Utrecht

Sluit op: 10 jul 2025 om 11:59
Max. Uurtarief: 155
Aantal uur per week: 24
Provincies: Utrecht
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 augustus 2025
Eind datum: 1 april 2026

Opdrachtbeschrijving
• Je adviseert collega’s, projectleiders en projectmanagers, over contractuele en financiële mogelijkheden van warmtesystemen binnen gebiedsontwikkelingen.
• Waar gewenst ben je gesprekspartner voor externe partijen of ben je onderdeel van onderhandelingen.
• We hebben ons werk binnen de stad verdeeld in gebieden. Je bent voor ons werkveld in zo’n gebied aanspreekpunt voor collega’s en waar wenselijk ook eigenaren/initiatiefnemers.

Resultaatgebieden
De adviseur heeft:
• projectteams en besluitvormers voorzien van heldere en toepasbare adviezen over contractvorming en financiële constructies voor warmtesystemen;
• als aanspreekpunt binnen één of meerdere gebiedsontwikkelingen effectief geopereerd in de samenwerking met interne collega’s en externe partijen;
• bijgedragen aan onderhandelingen of gesprekken met externe stakeholders waar nodig;
• actief kennis gedeeld en de ontwikkeling van collega’s gestimuleerd binnen het vakgebied contractering van energiesystemen.
• De opdracht is afgerond wanneer deze werkzaamheden aantoonbaar en tijdig zijn verricht, en overgedragen of geborgd binnen de organisatie.

Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland in de week van 14 juli 2025. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld.
  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij Gemeente Utrecht?
  • Je hebt een afgeronde opleiding gericht in Gebiedsontwikkeling en/of Vastgoedontwikkeling en/of Duurzaamheid en/of Energietransitie en/of Nederlands Recht.

Wensen

  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring met contractuele en financiële advisering over contractvorming voor de energietransitie binnen gebiedsontwikkelingen in G4 of hoog-stedelijke context. Die ervaring is recent, bij voorkeur in de afgelopen zeven jaar.
  • Hoe geef je in je werkwijze invulling aan de stedelijke ambities van Utrecht binnen gebiedsontwikkelingen, en op welke wijze sluit je aanpak aan bij de specifieke ruimtelijke en maatschappelijke opgaven in onze stad?
  • Hoe neem jij landelijke ontwikkelingen binnen dit vakgebied mee in je advies of aanpak, en kun je een voorbeeld geven van hoe je dit eerder hebt gedaan?
  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd:
    • De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);
    • De zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;
    • De zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;
    • De zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);
    • De zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);
    • De zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);
    • De zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).
  • Je hebt ervaring met ambtelijke en bestuurlijke besluitvormingsprocessen. Bij voorkeur binnen een (semi-)overheidsorganisatie en/of een G4 gemeente.
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: €155,- Het met een hoger tarief offreren dan het aangegeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx