Adviseur -Grondzaken

TenneT

Sluit op: 8 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 40
Provincies: Gelderland
Segmenten: Ruimtelijke ontwikkeling

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 augustus 2025
Eind datum: 31 juli 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Functie
Als Adviseur grondzaken ben jij verantwoordelijk voor het privaatrechtelijk zekerstellen van onze assets. Jij zorgt dat wij het recht hebben om onze infrastructuur aan te leggen, te hebben, te houden en te onderhouden op andermans grond zodat Nederland kan blijven rekenen op betrouwbare en duurzame energie. Daarnaast ben jij onder andere verantwoordelijk voor:
– Het optreden als projectleider/Adviseur privaatrecht binnen nieuwbouw- en verbouwprojecten (110/150 en 380 kV), binnen de gestelde kaders van tijd, geld en kwaliteit;
– Het opstellen van projectplannen en -begrotingen, inclusief afstemming met opdrachtgevers;
– Het bewaken van projectvoortgang, signaleren van risico’s, opstellen van rapportages en het nemen van corrigerende maatregelen;
– Onderhouden van relaties met interne en externe stakeholders, waaronder grondeigenaren, overheden en collega’s;
– Het volgen van relevante juridische ontwikkelingen (zoals Omgevingswet en Onteigeningswet) en vertalen van deze naar de praktijk.

Belangrijk
– Betreft met name projecten van LPN en GFN zoals de aankoop van grond voor toekomstige 380kV en 150kV stations in Limburg, Noord-Brabant en Gelderland.
– Kandidaat sluit aan bij een intern projectteam en vertegenwoordigt de afdeling grondzaken bij PMT’s.
– Zelf gesprekken voeren met grondeigenaren mogelijk.
– Ervaring gewenst bij gemeente, waterschappen, RWS, Gasunie, Prorail met rentmeester kennis of opleiding.
– Kandidaten behandelen op beperkte schaal ook betredingstoestemming en zakelijk recht dossiers.

Toelichting producten
Betredingstoestemming: toestemming voor bodemonderzoek. Juridische afhandeling en schadevergoeding worden geregeld.
Zakelijk rechtsovereenkomst: overeenkomsten voor permanente belemmering tijdens bouwfase. Vraagt maatwerk en communicatieve vaardigheden.

Overige
– Inzet: 24 tot 40 uur per week.
– Optie tot verlenging aanwezig.
– Niet geschikt voor zelfstandige inhuur.
– Eén gesprek op locatie.
– Standplaats: Arnhem + hybride (meer fysieke aanwezigheid in beginperiode).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur met achtergrond in Rentmeesterij, Vastgoedbeheer, of Recht.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Ervaring met privaatrechtelijke kaders zoals opstalrechten, grondaankoop, Omgevingswet en Onteigeningswet.
  • Ervaring met beleidsmatige advisering en het leiden van middelgrote projecten.
  • Beheersing van de Nederlandse taal.
  • Onafhankelijk adviesvermogen en juridische vertaling naar praktische oplossingen.
  • Projectmatig kunnen werken en overzicht behouden in complexe situaties.
  • Stakeholdermanagement ervaring intern en extern.
  • VOG vereist voor start.
  • Pre Employment Screening (PES) bij indiensttreding.
  • Beschikbaarheid: 24 tot 40 uur per week.
  • Geen zelfstandige inzet mogelijk.
  • Één gesprek op locatie.
  • Geldig paspoort of ID verplicht bij intake en startdatum.
  • Kandidaat dient beschikbaar te zijn voor gehele gevraagde periode.

Wensen

  • Ervaring binnen projectorganisatie met rentmeester kennis of opleiding.
  • Ervaring met grondaankoop voor nieuwe HV stations.
  • Ervaring in gesprekken met grondeigenaren over grondaankopen.
  • Ervaring met betredingstoestemmingen (beperkt aantal dossiers).
  • Ervaring met opstellen van projectplannen en -begrotingen inclusief afstemming.
  • Ervaring met projectvoortgang, risico’s signaleren en rapportages.
  • Ervaring met interne en externe stakeholderrelaties.
  • Kennis van juridische ontwikkelingen en vertaling naar praktijk.
  • Ervaring in vastgoedprojecten zoals uitbreiding/nieuwbouw 380kV en 150kV stations.
  • Gebruik van kaartinformatie (GIS) en opstellen van maatwerkovereenkomsten.
  • Goede communicatievaardigheden met diverse stakeholders (ASR, Schiphol, etc.).
  • Ervaring bij gemeente, waterschappen, RWS, Gasunie, Prorail is een pré.
  • In staat om grondzaken te vertegenwoordigen bij PMT’s.
  • Samenwerkingsgerichte houding, gericht op kennisdeling en oplossingsgerichtheid.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx