Bestuursadviseur

Gemeente Bergen op Zoom

Sluit op: 12 jul 2025 om 09:15
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Directie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 augustus 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Bestuurs- en directieadviseur, dé schakel tussen strategie, bestuur en organisatie
Als bestuurs- en directieadviseur ben jij een belangrijke sparringpartner voor het college van B&W, de directie en het ambtelijk apparaat van de gemeente Bergen op Zoom. Jij bewaakt en begeleidt bestuurlijke en ambtelijke processen en zorgt ervoor dat besluiten op een zorgvuldige wijze tot stand komen. Met jouw inzicht en ervaring draag je bij aan een krachtig en effectief samenspel tussen bestuur, directie en organisatie.

Wat ga je doen?

  • Adviseren en begeleiden: Je ondersteunt het bestuur, de directie en de afdelingen bij bestuurlijke en ambtelijke processen en fungeert als klankbord voor de gemeentesecretaris/algemeen directeur.
  • Coördineren van besluitvorming: Je coördineert samen met je collega-adviseurs de voorbereiding van collegevergaderingen en de bestuurlijke planning.
  • Overleggen ondersteunen: Je bereidt bestuurlijke overleggen voor en neemt in toerbeurt deel aan college- en directieteamvergaderingen.
  • Aanspreekpunt zijn: Je bent het vaste aanspreekpunt voor portefeuillehouders en directeuren.
  • Samenwerken: Je werkt nauw samen met de Griffie en andere organisatieonderdelen om bestuurlijke processen op elkaar af te stemmen.
  • Bouwen aan ontwikkeling: Je levert een actieve bijdrage aan organisatieontwikkeling en in het bijzonder het hernieuwde bestuurlijk-ambtelijk samenspel. Affiniteit met bestuurscommunicatie is hierbij een pré.

Werken bij de Concernstaf
De Concernstaf ondersteunt bestuur, directie en organisatie bij bestuurlijke besluitvorming, politiek-gevoelige dossiers en strategieontwikkeling. We adviseren, verbinden en bewaken processen. Dit doen we in lijn met de drie rollen van de gemeentesecretaris: algemeen directeur, eerste adviseur van het college en lid van de bestuurlijke driehoek.

Wat biedt deze functie?
Werken vanuit deze positie betekent dynamiek, maatschappelijke impact en een breed netwerk binnen de gemeente. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en ruimte om jezelf verder te ontwikkelen.

Meer informatie
Wil je meer weten over de organisatie en hoe het is om hier te werken? Kijk dan op werkenbijgemeentebergenopzoom.nl.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde HBO of WO opleiding, bijvoorbeeld rechtsgeleerdheid, bestuurskunde. (Graag bewijs toevoegen aan CV)
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • Het uurtarief maximaal € 110

Wensen

  • Uit het gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of de in de vacature gevraagde competenties aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.
  • De aangeboden kandidaat heeft recente aantoonbare kennis en ervaring met ambtelijk-bestuurlijke advisering over complexe en politiek bestuurlijke dossiers op directieniveau. Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente kennis en ervaring met bestuurlijke advisering aan het college binnen een gemeentelijke organisatie. Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx