Tijdelijke beleidsadviseur mobiliteit

Gemeente Breda

Sluit op: 14 jul 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Verkeer vervoer nautisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 21 juli 2025
Eind datum: 21 oktober 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Ben jij strategisch sterk, beleidsmatig onderlegd en klaar om tijdelijk impact te maken op mobiliteit in Breda?
Dan zoeken we jou als tijdelijke Beleidsadviseur Mobiliteit. In deze opdracht speel je een sleutelrol in de doorontwikkeling van de Mobiliteitsvisie en de totstandkoming van een integrale Parkeerstrategie. Een mooie kans om je expertise in te zetten in een dynamische werkomgeving waar duurzaamheid, leefbaarheid en bereikbaarheid samenkomen.

Wat ga je doen?
Als beleidsadviseur mobiliteit werk je binnen het team Mobiliteit van de afdeling Mobiliteit, Milieu en Energie. Je hebt een sturende rol in de beleidsontwikkeling en zorgt voor verbinding tussen strategie en uitvoering. Je denkt mee, schrijft mee en stuurt waar nodig. In deze tijdelijke opdracht:

  • je werkt aan de doorontwikkeling van de Mobiliteitsvisie Breda, inclusief beleidsmatige verdieping en afstemming met andere ruimtelijke opgaven;
  • je vertaalt dit naar een beleidsmatig kader voor een geactualiseerd uitvoeringsprogramma en voert een analyse uit op de mate waarin de huidige visie SUMP-proof is;
  • je stelt een integrale Parkeerstrategie op, inclusief beleidskaders, scenario’s en participatieaanpak;
  • je adviseert bestuur en management over complexe mobiliteitsvraagstukken;
  • je stemt af met interne collega’s, externe partners zoals provincie en vervoerders, en met bewoners;
  • je signaleert trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit en parkeren en vertaalt deze naar beleid.

Extra pluspunten

  • Je hebt ervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Je hebt ervaring met participatieprocessen en stakeholdermanagement;
  • Je hebt actuele kennis van mobiliteitsthema’s zoals mobiliteitstransitie, gedragsverandering, verstedelijking en bereikbaarheid;
  • Je bent op korte termijn beschikbaar.

Werken bij Gemeente Breda
Breda is een stad met ambitie. Binnen de afdeling Mobiliteit, Milieu en Energie werken we aan duurzame oplossingen die passen bij de groei en ontwikkeling van de stad. We verbinden beleid met uitvoering en houden altijd oog voor de leefbaarheid en bereikbaarheid van Breda.

Wat bieden wij jou?

  • Een tijdelijke opdracht van 3 maanden;
  • Een inzet van 32 tot 36 uur per week;
  • Een hybride werkplek: deels op kantoor in Breda, deels vanuit huis;
  • Een betekenisvolle opdracht waarin je het verschil maakt voor de mobiliteit van morgen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft relevante werkervaring binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

Wensen

  • Kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek:
    • Je beschikt over sterke adviesvaardigheden en weet hoe je omgaat met bestuurlijke besluitvorming;
    • Je bent politiek-bestuurlijk sensitief en communicatief sterk;
    • Je werkt zelfstandig, proactief en resultaatgericht.
    De week van 14 juli is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur een HBO of WO-opleiding in de richting van mobiliteit, planologie, bestuurskunde of vergelijkbaar. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met participatieprocessen en stakeholdermanagement. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur relevante ervaring met bestuurlijke besluitvorming of mobiliteits- en parkeerbeleid. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur kennis van actuele ontwikkelingen in mobiliteit (zoals mobiliteitstransitie, verstedelijking en bereikbaarheid, gedragsverandering). Dit moet blijken uit het cv.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx