Lighting the way ahead together
Wij zetten ons 24/7, 365 dagen per jaar in voor een veilige en betrouwbare levering van elektriciteit, nu en in de toekomst. Dat is de wereld van TenneT. Als toonaangevende Europese netbeheerder ontwerpen, bouwen, onderhouden en exploiteren wij het hoogspanningsnet in Nederland en grote delen van Duitsland en spelen wij een sleutelrol in de energietransitie. Met 23.500 kilometer aan hoogspanningsverbindingen op land en in zee en bijna 5.000 medewerkers zorgen wij voor de dagelijkse stroomvoorziening van meer dan 42 miljoen eindgebruikers. TenneT heeft nu en in de komende jaren zó veel innovatieve projecten op stapel staan dat we altijd op zoek zijn naar gedreven vakmensen.
Functie
We zijn wegens zwangerschapsverlof op zoek naar een: Change Communication Advisor a.i., 32-40 uur per week. De periode mist in deze vacature: 28 juli t/m 29 januari 2026.
Afdeling
Grid Field Operations, Maintenance & (Baseload) Projects Nederland (GFN): Bij GFN zijn we verantwoordelijk voor het beheer van onze assets in Nederland en dragen wij zorg voor een effectieve en veilige uitvoering van alle onderhouds- en projectactiviteiten aan het hoogspanningsnet. Om dit allemaal in goede banen te leiden, hebben wij meerdere uitvoerende en projectteams, maar ook een afdeling Execution Management die zich bezighoudt met planning en operational excellence. Omdat er ten behoeve van de leveringszekerheid, maar ook het realiseren van de energietransitie steeds meer werk moet worden verricht, moeten wij niet alleen ons werk slimmer organiseren, maar ook groeien als organisatie en dat allemaal op een veilige manier.
Taken
In de rol als Adviseur Change Communication ligt de focus op de interne en verandercommunicatie voor de afdeling GFN. GFN is de grootste afdeling binnen TenneT met zowel kantoor- als veldmedewerkers. Je voert de interne communicatie uit binnen de unit, adviseert collega’s en het management en geeft advies over verschillende onderwerpen en veranderprojecten.
Jouw taken omvatten
– Je voert de interne communicatie uit volgens het communicatieplan. Dit omvat onder andere het coördineren en produceren van videoproducties, het maken van digitale magazines en visuals, het publiceren van nieuwsitems, het bijhouden van de unitpagina en -groep op intranet en het ontwikkelen van nieuwe communicatiemiddelen;
– Je adviseert en begeleidt collega’s op het gebied van communicatie, stelt zo nodig communicatieplannen voor hen op en helpt eventueel bij de uitvoering;
– Je ondersteunt de Leiderschap & Cultuur-beweging met communicatieadvies en -uitvoering;
– Je adviseert op het gebied van performance- en strategiecommunicatie i.s.m. de Strategy Advisor en voert acties uit;
– Je ondersteunt en coacht het management bij interne communicatie (presentaties, tekst, video, etc.);
– Je organiseert en faciliteert GFN-evenementen (rondetafelgesprekken, workshops, etc.);
– In tijden van verandering stel je een verandercommunicatieplan op en voert deze uit.
Overige
• Bij indiensttreding wordt standaard een Pre Employment Screening (PES) uitgevoerd;
• Inzet 32-40 uur per week;
• Standplaats is Arnhem en hybride werken is mogelijk. Je bent minimaal 1x per week (woensdag) op kantoor.
Aanvullende informatie
• Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het cv in het Nederlands;
• Standplaats voor deze functie is Arnhem MCe.
Beschikbaarheid
• Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag.
Eisen
- Je hebt uitstekende Nederlandse spreek- en schrijfvaardigheden.
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als communicatieprofessional en met interne (verander)communicatie.
- Je hebt gedegen kennis van verschillende communicatiemiddelen en kanalen en weet hiermee om te gaan.
- Je bent thuis in programma’s als Maglr, Sharepoint en Adobe Indesign, Photoshop en Premiere Pro of maakt je snel (design)programma’s eigen.
- Je bent een creatief, pro-actief en toegankelijk persoon met een hoge mate van zelfstandigheid en kunt goed prioriteren.
- Je bent een enthousiaste gesprekspartner voor collega’s van opererend tot managementniveau.
- Je bent sterk in content en hebt een creatieve schrijfstijl. Je kunt veranderkundige thema’s begrijpelijk verwoorden, in beeld en woord, via verschillende communicatiemiddelen en voor diverse doelgroepen.
- VOG dient binnen te zijn voordat een kandidaat mag starten.
- Bij indiensttreding wordt standaard een Pre Employment Screening (PES) uitgevoerd.
- Inzet 32-40 uur per week.
- Standplaats is Arnhem en hybride werken is mogelijk. Je bent minimaal 1x per week (woensdag) op kantoor.
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
- Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag.
Wensen
- Je krijgt energie van functioneren op zowel strategisch en adviserend, als operationeel niveau.