Project medewerker

Nationale Politie

Sluit op: 11 jul 2025 om 17:00
Max. Uurtarief: 72
Aantal uur per week: 32
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 oktober 2025
Eind datum: 30 september 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
De Dienst Facility Management (FM) maakt onderdeel uit van het Politiedienstencentrum (PDC). Binnen de dienst FM bestaat het programma Fysieke Toegangsbeveiliging (FTB). Een belangrijke doelstelling binnen dit programma is één landelijke toegangspas voor de gehele politie. De politie heeft ervoor gekozen om hiervoor aan te sluiten bij de Rijkspas.

De Rijkspas is een multifunctionele smartcard voor de Nederlandse rijksoverheid. Ze wordt ingezet als interdepartementaal legitimatiebewijs, authenticatiemiddel en toegangspas tot gebouwen en systemen.

Binnen het programma FTB vinden door het project Focusgebied 2 de voorbereidingen en uitrol plaats om de Rijkspas landelijk binnen de politie te implementeren. Het project bevindt zich nu in de voorbereidende fase op deze uitrol. Dit project zoekt momenteel een Project Medewerker.

Verantwoordelijkheden

  • Uitvoeren van schouwen en verwerking gegevens uit de schouwen van politiepanden: De IST situatie is geïnventariseerd en in kaart gebracht. Deze IST-situatie moet binnen de gestelde kaders vertaald worden naar de gewenste SOLL-situatie. Over eventuele noodzakelijke afwijkingen van de standaard profielen, maakt de Project Medewerker een adviesrapport aan de Profielcoördinator ter besluitvorming. Na besluitvorming worden goedgekeurde nieuwe profielen geregistreerd door de Project Medewerker.
  • (Door)ontwikkelen en inrichten Profielenhandboek: Alle toegangsprofielen (standaard en nieuw) worden door de Project Medewerker mede verwerkt in een Profielenhandboek.
  • Ondersteunen van de Toegangsprofielcoördinator bij diens werkzaamheden en afstemmen met Integraal Beheer Fysieke Beveiliging.
  • Stakeholder Management: Ondersteuning van de Profielcoördinator bij het afstemmen van toegangsprofielen met stakeholders, uitleg geven over bestaande procedures aan stakeholders en indien nodig voorstellen doen ter verbetering van de uitvoeringspraktijk.
  • Bijdragen aan de veiligheid binnen de panden door de juiste ruimte te koppelen aan de profielen, bewust zijnde van de impact op alle politielocaties in Nederland.
  • Zelfstandige rol: De functie vereist zelfstandigheid binnen de bestaande processen en profielen om te bepalen welke bevoegdheid voor welke ruimte geschikt is. Hierbij is het vermogen om gebouwtekeningen te interpreteren een belangrijke voorwaarde.
  • Kennis en deskundigheid: Zelfstandig kunnen werken, een goed analytisch vermogen, accuratesse, kwaliteitsgerichtheid en ervaring met het opzetten van een database zijn competenties die belangrijk zijn voor Project Medewerker. Kennis van beveiligingsprocessen, ervaring met inventarisatie en het kunnen interpreteren van gebouwtekeningen zijn een pré.

Doel van de opdracht
Het primaire doel is het waarborgen van de veiligheid en toegankelijkheid van politiepanden en -locaties voor medewerkers, leveranciers en bezoekers. De Project Medewerker draagt bij aan de landelijke implementatie en optimalisatie van de Rijkspas binnen de Nederlandse politieorganisatie. De Project Medewerker realiseert onder aansturing van de Profielcoördinator de volgende doelen:

  • (Door)ontwikkelen van profielen
  • Het schouwen van panden in de eenheden/diensten van de politie en opleveren documentatie daarvan
  • (Door)ontwikkelen van een profielenhandboek, registreren van afwijkingen
  • Advisering aan en ondersteuning van de Werkgroep Profielen

Succescriteria
Succes in deze rol wordt gemeten aan de hand van de kwaliteit van de uiteindelijke profielen, de correcte en adequate vastlegging van de schouwen en een degelijk profielenhandboek.

Samenwerking
De te werven Project Medewerker zal nauw samenwerken met de Profielcoördinator en het uitrolteam van het project voor de landelijke implementatie van de Rijkspas, waarbij ze regelmatig afstemmen over voortgang en uitdagingen of de samenwerking zoeken. De Project Medewerker rapporteert op dagelijks vlak aan de Profielcoördinator. Het werkveld brengt met zich mee dat de Project Medewerker contacten zal onderhouden met Team Integraal Beheer Fysieke Beveiliging, profieleigenaren, maar ook stakeholders, leveranciers en externe partners of leveranciers. Vragen over toegangsprofielen beantwoorden en uitleg geven over procedures behoren tot het dagelijks werk.

Competenties

  • Gestructureerd werken
  • Accuratesse
  • Klantgericht
  • Communicatie
  • Kwaliteitsgericht
  • Zelfstandigheid
  • Flexibel
  • Pragmatisch

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Eis 4: De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardig diploma op minimaal Mbo 3 niveau. Dit moet duidelijk blijken uit het CV en het bewijsmiddel moet beschikbaar zijn voor het verificatiegesprek.
  • Eis 5: De kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in facility management. Benoem het nummer expliciet in het CV inclusief omschrijving, opdrachtgever en perioden.
  • Eis 6: De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met planmatig en gestructureerd te werk gaan. Benoem het nummer expliciet in het CV inclusief omschrijving, opdrachtgever en perioden.
  • Eis 7: De kandidaat is administratief onderlegd en heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met administratief werk. Benoem het nummer expliciet in het CV inclusief omschrijving, opdrachtgever en perioden.
  • De Externe is inzetbaar vanaf 01-10-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 30-09-2026 voor 32 uur per week. Het contract kan optioneel worden verlengd.
  • Eis 3: Migratie. Door in te schrijven bevestigt u kennis van en akkoord met mogelijke overstap naar intermediair model.
  • Eis 2: De aangeboden kandidaat is gedurende de gehele opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer/Onderaannemer en geen ZZP’er of ondernemer in eigen BV.
  • Eis 8: Vereiste competenties/vaardigheden zoals gestructureerd werken, accuratesse, klantgerichtheid, communicatie, kwaliteitsgerichtheid, zelfstandigheid, flexibiliteit, pragmatisme en uitdrukkingsvaardigheid moeten tijdens het verificatiegesprek worden aangetoond.

Wensen

  • Wens 1: Aantoonbare werkervaring met het (door)ontwikkelen van profielen en profielenhandboeken. De toelichting dient inhoudelijk en concreet te zijn met een puntsgewijze situatieschets.
  • Wens 4: Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de overheid en/of Politie. Benoem wensnummer, functie, werkzaamheden, opdrachtgever(s) en periode.
  • Wens 6: Afgeronde, erkende en volwaardig diploma op minimaal Hbo niveau. Moet duidelijk blijken uit het CV en aantoonbaar zijn tijdens het verificatiegesprek.
  • Wens 2: Aantoonbare werkervaring met het opzetten van een database voor toegangsprofielen. Benoem wensnummer, functie, werkzaamheden, opdrachtgever(s) en periode.
  • Wens 3: Aantoonbare werkervaring met beveiligingsprocessen binnen de overheid of vergelijkbare organisaties. Benoem wensnummer, functie, werkzaamheden, opdrachtgever(s) en periode.
  • Wens 5: Afgeronde, erkende en volwaardig diploma op minimaal Mbo 3 niveau in richting beveiliging, facilitair management, logistiek, techniek of gelijkwaardig. Moet blijken uit het CV en verifieerbaar zijn.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx