Regionale bouwmeester

Stedin

Sluit op: 11 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 40
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 augustus 2025
Eind datum: 31 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Regionale Bouwmeester
Het elektriciteitsnetwerk raakt vol. Steeds meer bedrijven komen op de wachtrij. Dat gaat misschien ook gelden voor particulieren. We zullen onorthodoxe maatregelen moeten nemen en in de tussentijd zullen we het netwerk minimaal moeten verdubbelen. De bouw van ons huidige netwerk heeft 100 jaar geduurd. De verdubbeling zal in de komende jaren moeten plaatsvinden, met grote ruimtelijke schaarste.

Terwijl we de komende jaren onze bestaande netcapaciteit slimmer en beter moeten benutten is de hoofdmoot: onze netcapaciteit uitbreiden. We hebben tientallen transportstations te realiseren, soms ter grootte van enkele voetbalvelden en ook in stedelijk gebied. Een groot onderdeel van deze projecten is het verkrijgen van grond om op te bouwen en de bijbehorende bestemming en vergunningen. Je kunt je voorstellen dat dit een lastig proces is en dat dit soms ook een vertragende factor kan zijn. De afdeling Ruimte & Recht binnen Stedin speelt een sleutelrol in de energietransitie door tijdig ruimte te vinden voor onze energie-infrastructuur, zoals transportnetuitbreidingen. In een omgeving waar fysieke ruimte schaars is en de maatschappelijke druk hoog, denken we steeds eerder na over ruimtelijke inpassing en juridische borging. De afdeling opereert op het snijvlak van beleid en uitvoering en werkt nauw samen met gemeenten en andere stakeholders om onze netten toekomstbestendig te maken.

Om deze complexe ruimtelijke opgave in goede banen te leiden, zoeken we een Regionale Bouwmeester die overzicht houdt, verbinding legt en zorgt dat projecten in de regio voortvarend en met bestuurlijke afstemming worden gerealiseerd.

Opdrachtomschrijving
Als Regionale Bouwmeester zorg je voor inzicht en overzicht van projecten in een regio (provincie). Je signaleert planningsrisico’s en issues, zorgt ervoor dat deze tijdig afgestemd worden met het strategisch regioteam en indien nodig in de bouwketen geëscaleerd kunnen worden. Je monitort actief de benodigde vervolgstappen.

Je gaat mee naar buiten en bent daar de stevige gesprekspartner op bestuurlijk niveau met belangrijke stakeholders als de gemeente. Tijdens de gesprekken ondersteun je de gebiedsregisseur en de regiodirecteur inhoudelijk vanuit jouw rol als expert in de bouwopgave.

In deze rol stem je veelvuldig af over de voortgang met gebiedsverantwoordelijken, projectontwikkelaars, projectleiders en de portfoliomanagers binnen de Stedin organisatie zonder de verantwoordelijkheid over de programma’s/projecten over te nemen.

Door de combinatie van interne en externe afstemming zorg je ervoor dat we sneller kunnen acteren, daarmee doorlooptijden kunnen verkorten en onnodige escalaties voorkomen.

Je werkt in de afdeling Risico, Portfolio en Demand (RPD) binnen de Asset Management afdeling en rapporteert functioneel aan de regiodirecteur.

Groeimodel
Dit is een nieuwe functie waarin we snel willen ontwikkelen. We werken met een groeimodel, waarbij we de volgende stappen zien:

  • Focus op de projectontwikkelfase (Ruimte en Recht)
  • Uitbreiding naar alle majeure hoogspanningsprojecten
  • Uitbreiding naar middenspanning en laagspanning buurtaanpak

Gevraagde competenties & Ervaring
Ervaring:

  • Ervaring met projectontwikkeling in stedelijk gebied is een pré
  • Ervaring met het werken binnen of met netbeheerders, overheden of andere publieke organisaties
  • Ervaring met het signaleren van risico’s en het sturen op voortgang zonder directe lijnverantwoordelijkheid
  • Ervaring met project portfoliomanagement is een pré
Competenties:
  • Stakeholdermanagement / Netwerken
  • Elektrotechnische kennis / Technische knowhow
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Kan snel schakelen
  • Strategisch inzicht & ruimtelijke planning
  • Juridische kennis & regelgeving
  • Organisatorisch vermogen
  • Besluitvormingskracht
  • Helikopterview

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift, een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring
  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare HBO werk/ denk niveau
  • Kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als in een soortgelijke rol
  • Kandidaat heeft Elektrotechnische kennis / Technische knowhow: Begrijpt in hoofdlijnen hoe elektrotechnische systemen binnen de organisatie functioneren, beschikt over voldoende technische basiskennis om effectief mee te denken en weet deze kennis te verbinden met de praktijk en interne processen.
  • Kandidaat heeft aantoonbare Juridische kennis & regelgeving; Begrijpt op de werking en impact van juridische kaders zoals de Omgevingswet, overziet wat erbij komt kijken en weet wanneer juridische expertise nodig is om tot een juiste toepassing te komen.
  • De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een bureau.
  • Het CV is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent) of deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.
  • Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp'ers. Leverancier verklaart hierbij dat de aangeboden professional:
    • is opgenomen in de loonadministratie van Leverancier of een derde partij;
    • in loondienst is bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van personeel;
    • is verzekerd voor werknemersverzekeringen;
    • geen directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen;
    • netto-loon uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen, loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of derde partij;

Wensen

  • Kandidaat is beschikbaar voor (selecteer voorkeurs locatie) - Zeeland + Havengebied - Utrecht - Zuid-Holland
  • Graag marktconform aanbieden. Tarieven dienen all in te zijn. Losse declaraties zijn niet toegestaan
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden getoetst in een gesprek met de opdrachtgever:
    • Stakeholdermanagement
    • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
    • Goed kunnen plannen
    • Verantwoordelijkheidsgevoel
    • Flexibele instelling
    • Goede communicatieve vaardigheden
    • Resultaatgericht
    • Proactief
    • Luistervaardig
    • Organisatorisch vermogen
    • Helikopterview

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx