Opdrachtomschrijving
De opdracht van vakgroep Functioneel beheer is het creëren van een blijvend betrouwbare en samenhangende informatievoorziening met de daarbij behorende organisatie en bedrijfsvoering, die de primaire processen van het cluster ondersteunt en een bijdrage levert aan gemeentebrede processen (zoals bijvoorbeeld dienstverlening en gebiedsgericht werken). Binnen vakgroep functioneel beheer verzorgt Team 6 het beheer van applicaties op gebied van Werk, Participatie en Inkomen. De medewerkers uit het team werken volgens het SAFe model binnen WPI Opgave Realisatie Trein in meerdere multidisciplinaire teams. Binnen deze Agile-teams vindt zowel de vernieuwing als het reguliere beheer op de applicaties plaats.
Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag binnen het agile team dat diverse applicaties beheert:
- Verantwoordelijk voor het uitvoeren van incident- en probleemmanagement;
- Zorgdragen voor het beheer en onderhoud;
- Afhandeling van meldingen in Topdesk;
- Registreren en documenteren van applicaties in Blue Dolphin;
- Uitvoeren van functionele en ketentesten bij wijzigingen;
- Verrichten van regressietesten;
- Initiëren van gebruikersoverleg met verschillende doelgroepen;
- Inventariseren en uitwerken van de wensen vanuit gebruikersgroepen en/of klanten;
- Changemanagement formulieren Aanvraag levensonderhoud (ALO), Aanvraag Bijzonder Bijstand (ABB), Bijzondere bijstand voor professionals (BBPro) en Bijzondere Bijstand Hoge Energiekosten (BBHEK);
- Functioneel- en ketentesten van bovengenoemde formulieren;
- Opstellen en onderhouden van gebruikershandleidingen;
- Ondersteunen afdelingen in gebruikersorganisatie bij het opstellen van procesbeschrijvingen;
- Actieve deelname in ontwikkeltraject iParticipatie;
- Proactief beschrijven van wijzigingsverzoeken.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met gemeenteraad, burgemeester en wethouders stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor hele stad. Meer informatie over gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Digitale voorzieningen
De directie Digitale Voorzieningen verzorgt integrale levering van alle digitale producten en infrastructurele diensten die basis vormen voor IT. Belangrijke taken zijn strategische en tactische regiefunctie op externe partners die IT-diensten verlenen aan gemeente Amsterdam en het inkopen van nieuwe diensten en producten voor hele i-domein. Naast regie op uitbestede diensten, ontwikkelt deze directie voor gemeente ook zelf software en verzorgt zij functioneel beheer op alle applicaties die door gemeente worden gebruikt. De directie zorgt komende jaren voor overgang naar op cloud gebaseerde diensten en ontwikkeling en het beheer van onder andere het cloud- en het data platform. De directie Digitale voorzieningen bestaat uit ongeveer 450 medewerkers, verdeeld over 5 onderdelen.
Eisen
- Werkervaring: Minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring met SAFe (scaled agile methodiek) in een multidisciplinair team.
- Werkervaring: Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder in de afgelopen 10 jaar.
- Werkervaring: Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in het testen van applicaties en digitale formulieren.
- Draaideurconstructie: Kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam (KO).
- CV toevoegen: Cv van kandidaat in het Nederlands, maximaal 5 A4, ter verificatie van gegeven antwoorden.
- Opleiding: Kandidaat is in bezit van erkende hbo diploma. Document meenemen naar interview.
- Toevoegen motivatie: Maximaal 1 A4 over geschiktheid kandidaat, wordt besproken tijdens interview.
- Werkervaring: Aantoonbare kennis van en ervaring met BISL-framework als toepassingsframework.
- Werkervaring: Aantoonbare kennis en ervaring met JIRA, Toad SQL, SoapUi en XML.
- Verificatie kennis van kandidaat.
- Verificatie ervaring van kandidaat.
- Referentie: Minimaal 1 relevante referentie met organisatie, naam contactpersoon en telefoonnummer. Referent mag geen inschrijver zijn.
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Kandidaat is beschikbaar voor interview en direct inzetbaar. Tarief inclusief bijkomende kosten en binnen opgegeven range.
- Werkervaring: Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met werkprocessen Aanvragen Levensonderhoud, Aanvraag Bijzondere Bijstand, Bijzondere bijstand voor professionals.
- Werkervaring: Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met functioneel beheer van applicatie GALO.
Wensen
- Werkervaring: Minimaal 3 jaar werkervaring bij Nederlandse gemeente binnen domein Werk, Participatie en Inkomen (G40, G4, overige).
- Werkervaring: Aantoonbare werkervaring met werken in Topdesk.
- Werkervaring: Aantoonbare ervaring met applicatie Socrates.
- Toetsing competentie: Samenwerken (Gevorderd niveau).
- Toetsing competentie: Relatiebeheer (Gevorderd niveau).
- Toetsing competentie: Initiatief (Gevorderd niveau).
- Toetsing competentie: Resultaatgerichtheid (Gevorderd niveau).
- Werkervaring: Aantoonbare kennis over applicatie iParticipatie.
- Toetsing competentie: Overtuigingskracht (Gevorderd niveau).
- Toetsing competentie: Omgevingsbewustzijn (Gevorderd niveau).
- Informatie kandidaat: Volledige naam (zoals in paspoort), telefoonnummer, privé e-mailadres invullen via tab 'Offerte'. Inschrijving aanpassen naar: Naam organisatie + naam kandidaat. Gemeente staat 1 kandidaat per aanvraag toe.