Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Publieke Dienstverlening
De afdeling Publieke Dienstverlening houdt zich bezig met de uitvoering van provinciaal grondbeleid, verstrekt subsidies en vergunningen en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Daarnaast ondersteunt zij provinciaal beleid met beleidsonderzoeken, analyses en (GIS-) dataverwerking. De afdeling is een vliegwiel en verbinder als het gaat om het stimuleren van klantgerichte dienstverlening. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Vergunningverlening, Handhaving, Grondzaken, Subsidieverlening, DIGI (Data, Informatie, GIS & Innovatie) en Onderzoek & Advisering.
Opdracht
In jouw rol als jurist ben je verantwoordelijk voor het organiseren, adviseren, procederen en fungeer je als sparringpartner binnen het team. Je geeft juridisch advies aan teamleden, het management en het provinciaal bestuur. Daarnaast behandel je (hoger) beroepsprocedures, stel je adviezen op voor Gedeputeerde Staten en werk je mee aan de afhandeling van bezwaarprocedures. Ook vertegenwoordig je Gedeputeerde Staten in hoorcommissies en bij de bestuursrechter. Je bereidt antwoorden voor op vragen van Provinciale Staten en toetst de juridische houdbaarheid van teamproducten, waaronder beschikkingen. Proactief draag je bij aan het waarborgen van de kwaliteit van deze producten.
Competenties
- Zelfstandigheid;
- Nauwkeurig;
- Oordeelsvorming;
- Omgevingsbewustzijn;
- Communicatief sterk in woord en geschrift.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: We verwachten dat de kandidaat minimaal twee dagen per week aanwezig is op het provinciehuis, waarvan in ieder geval op dinsdag. Andere dagen mogen thuisgewerkt worden.
Standplaats: Zwolle
Eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting rechtsgeleerdheid;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met bestuursrecht, vergunningverlening en omgevingsregelgeving;
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met bestuursrecht, vergunningverlening en omgevingsregelgeving;
- Aantoonbare werkervaring als jurist omgevingswet bij een provincie;
- Aantoonbare werkervaring met natuurregelgeven en handhaving (benoem dit expliciet in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met het voeren van procedures bij de bezwarencommissie en/of de bestuursrechter (benoem dit expliciet in het cv);
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau richting rechtsgeleerdheid;