Opdrachtomschrijving
Het gaat om het voeren van regie op meerdere grote projecten (meer dan 1 mln) in het kader van de Verduurzaming van het Gemeentelijk Vastgoed. Op dit moment zijn zo’n tiental projecten in voorbereiding voor verduurzaming door een interne interim-invulling. Dit moet overgenomen worden en verder aangestuurd worden.
De projectregisseur stuurt inhoudelijk op de projecten behorend tot zijn portefeuille en begeleid/stuurt de betrokken bouwmanagers en ontwikkelmanagers aan.
De projectregisseur is verantwoordelijk voor het opzetten van een professionele projectorganisatie vanuit PPM van GV. Deze professionele organisatie is gericht op heldere checks en balances rondom vaststellen plan van aanpak, aanbestedingsstrategie, VO, DO en uitvoering. Hij hanteert daarvoor waar mogelijk de reeds uitgewerkte en gehanteerde formats die voor andere programma's gehanteerd worden.
Werkzaamheden
De projectregisseur is in ieder geval resultaatverantwoordelijk voor de onderstaande elementen:
• Interne voortgangsrapportage welke bemensing nodig is ten behoeve van het realiseren van de portefeuille, de voortgang op projectniveau en welke randvoorwaarden 'niet op orde zijn' en wat daartoe verbeterd moet worden.
• Is samen met 'het aanspreekpunt B&O' verantwoordelijk voor een opzet van de interne en bestuurlijke voortgangsrapportage.
• Als aanvulling op het bestaande plan van aanpak een aanpak voor het verder professionaliseren van de organisatie.
• Geeft sturing aan de opgestelde marktstrategie.
• Bewaakt (financiële) afwijkingen en risico's van de vastgestelde plannen en/of te hanteren/vastgestelde kaders.
• Legt over de resultaten verantwoording af aan de ambtelijk opdrachtgever programma duurzaam vastgoed, waar nodig aan het hoofd PPM. En adviseert gevraagd en ongevraagd de organisatie over deze elementen en het programma.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Opdrachtgever(s)
Amsterdam bezit een uitgebreide vastgoedportefeuille met onder andere gronden, panden en waterpercelen. Gemeentelijk Vastgoed verhuurt dit vastgoed voor een gemeentelijk doel, zoals locaties voor onderwijs, welzijn, kunst & cultuur en sport. Daarnaast zorgen wij voor kantoren voor ambtenaren, en locaties van waaruit het beheer en de inzameling van afval van de stad plaatsvindt. We werken met een 1.000 panden tellende vastgoedportefeuille. Denk bijvoorbeeld aan Paradiso, Carré, het stadhuis en de Westertoren, maar ook kleinere maatschappelijke panden zoals een buurthuis of kinderdagverblijf. Met trots kunnen we zeggen dat een aanzienlijk deel van ons vastgoed monumenten zijn die de rijke geschiedenis van onze stad weerspiegelen.
Eisen
- U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie, naam contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. De referent dient op de hoogte te zijn.
- Draaideurconstructie: Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam? (KO)
- Werk- en denkniveau: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Opleiding: De aangeboden kandidaat is in het bezit van minimaal een hbo diploma op gebied van vastgoed / ruimtelijke ontwikkeling. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en moet worden meegenomen naar het interview.
- Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
- Werkervaring: Minimaal 2 jaar ervaring als uitvoerend ambtelijk opdrachtgever in de utiliteitsbouw (maatschappelijk of gemeentelijk vastgoed).
- Werkervaring: Ervaring met aansturen van meerdere omvangrijke & complexe projecten gelijktijdig (>1 miljoen euro).
- Werkervaring: Minimaal drie jaar werkervaring bij een van de vijf grootste gemeenten van Nederland (G5).
- Verificatie kennis van de kandidaat.
- Verificatie ervaring van de kandidaat.
- CV toevoegen: CV in het Nederlands, maximaal 5 A4. Wordt gebruikt ter verificatie.
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Kandidaat is beschikbaar voor interview en direct inzetbaar bij gunning. Tarief is inclusief alle kosten en voldoet aan maximumtarief (KO).
Wensen
- Werkervaring: Aantoonbare ervaring met het inregelen en optimaliseren van interne processen & formats binnen een gemeentelijke afdeling / directie.
- Werkervaring: Aantoonbare ervaring in de politiek bestuurlijke omgeving. Geef aan hoeveel jaren ervaring zichtbaar is in het cv (meer dan 8, 5, 3, 1 jaar of minder dan 1 jaar).
- Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen.
- Toelichting maximumtarief: Maximaal € 120,- per uur. Inclusief alle bijkomende kosten. Score op tarief wordt bepaald op basis van percentuele afwijking ten opzichte van het laagste tarief.
- Informatie kandidaat: Verstrek volledige gegevens van de kandidaat (naam, telefoonnummer, e-mailadres). Gebruik volledige naam zoals in paspoort. Wijzig naam inschrijving naar: Naam organisatie + naam kandidaat.