Opdrachtomschrijving
Deze opdracht is ter overbrugging van langdurig verlof van de huidige H-manager van de eenheid Ondersteuning Bestuur en Management (OBM).
In je rol als H-manager OBM werk je nauw samen met de programmamanager OBM. Je bent verantwoordelijk voor ongeveer 65 medewerkers verdeeld over meerdere teams. Deze teams worden inhoudelijk aangestuurd door de teamleiders.
Als H-manager vertaal jij de ambities en doelen van het programma middels strategische personeelsplanning (SPP) door naar wat dit betekent voor de teams en medewerkers. Nu en in de toekomst. Met SPP als uitgangspunt voer je vervolgens regie op in-, door-, en uitstroom van medewerkers. Je begeleidt medewerkers bij hun persoonlijke ontwikkeling en het ontdekken en benutten van hun talenten.
Jouw werkzaamheden bestaan hiernaast onder andere uit:
- Het voeren van ontwikkelgesprekken met medewerkers binnen jouw programma
- Beoordelingsgesprekken
- Teamontwikkeling
- Frequent overleg met programmamanager en teamleiders
- Frequent overleg met jouw P&O adviseur
- Het voeren van sollicitatie- en selectiegesprekken
- Casemanager bij verzuim
- Verzuimpreventie
We kunnen onze opdrachten alleen succesvol realiseren als onze professionals de ruimte hebben, als we inzetten op een optimale en brede inzetbaarheid en als we uitgaan van hun talenten en passies. Dan herken je vitale medewerkers. Uiteindelijk levert iedere medewerker binnen de provincie een directe bijdrage aan de maatschappelijke opgaven waar wij als provincie aan werken. Denk hierbij aan de energietransitie, waterveiligheid of stikstof.
Als H-manager is het jouw taak om te zorgen dat iedere medewerker binnen jouw eenheid wendbaar en veerkrachtig is en faciliteer je jouw medewerkers bij hun persoonlijke ontwikkeling en het ontdekken en benutten van hun talenten om zo optimaal bij te kunnen dragen aan de maatschappelijke opgaven van Brabant.
Met wie werk je samen?
Tweehoofdige leiding:
In onze organisatie werken de verschillende programma's aan de realisatie van onze opgaven. Aan het hoofd van ieder programma staat een tweehoofdig duo: een programmamanager (die gaat over de inhoud van het programma) en een H-manager, die zich richt op de menskant. Samen vormen zij het integraal management van een programma en geven zij leiding aan de mensen in het programma.
Samen met de programmamanager OBM en de teamleiders vorm je het management team van het programma OBM. Als lid van het MT bewaak je samen de beoogde resultaten (KPI’s) en bekijk je of we op de juiste manier werken om de doelstellingen van het programma te behalen.
De kerntaak van het programma OBM bestaat uit ondersteunen van bestuur en management. Zo tref je in dit programma o.a. de volgende functies aan:
- Strategisch Adviseur
- Bestuursadviseur
- Secretaresse (gedeputeerde, directie of management)
- Woordvoerder
- Adviseur Public Affairs
- Adviseur Evenementen en Relatiebeheer
Kandidaatomschrijving
We zoeken een ervaren manager.
Iemand die beschikt over ruime ervaring als leidinggevende van functionarissen die bestuur en management ondersteunen in een politiek bestuurlijke omgeving. Je hebt veel kennis en ervaring met talentontwikkeling, organisatie- en teamontwikkeling binnen grote organisaties. Je kunt gemakkelijk schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau. WO werk en denkniveau. Je bent mensgericht, proactief en resultaatgericht, je kunt uitstekend organiseren, prioriteren en je bent stressbestendig.
Toelichting op rooster
Het rooster is flexibel. Er wordt zowel thuis als ook op het Provinciehuis gewerkt. Maandag is bijvoorbeeld een vaste dag waarop verwacht wordt dat je aanwezig bent, onder meer voor overleg met de H-managers. Het aantal werkuren per week ligt tussen 28 - 32. Startdatum is 15 augustus of zoveel eerder als mogelijk.
Eisen
- Werk- en denkniveau: Kandidaat beschikt over aantoonbaar WO werk- en denkniveau opgedaan door opleiding en ervaring. Dit blijkt uit het CV.
- Werkervaring: Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van professionals die in een politiek bestuurlijke omgeving het bestuur en management ondersteunen. Dit blijkt uit het CV.
- Werkervaring: Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met duale aansturing (tweehoofdige leiding) met verantwoordelijkheid voor de menskant. Dit blijkt uit het CV.
Wensen
- Werk- en denkniveau: Kandidaat beschikt over aantoonbaar WO werk- en denkniveau opgedaan door opleiding en ervaring. Dit blijkt uit het CV.
- Werkervaring: Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van professionals die in een politiek bestuurlijke omgeving het bestuur en management ondersteunen. Dit blijkt uit het CV.
- Werkervaring: Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met duale aansturing (tweehoofdige leiding) met verantwoordelijkheid voor de menskant. Dit blijkt uit het CV.