Medior technisch consultant servicenow

Nederlandse Spoorwegen

Sluit op: 14 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 augustus 2025
Eind datum: 31 december 2025

Dit ga je doen
NS Stations zorgt voor 400 comfortabele en gastvrije stations en stationsomgevingen voor de reiziger. Om dit ook op de lange termijn goed te kunnen doen is een goed ingericht storingsproces en assetdatabeheer cruciaal. NS Stations implementeert daarom een nieuw softwarepakket voor het storingsproces en assetdatabeheer: de module Workplace Service Delivery van ServiceNow. Deze module wordt in 2025 ingericht zodat het huidige softwarepakket eind dit jaar kan worden vervangen.

Het storingsproces betreft het melden en afhandelen van jaarlijks 60.000 storingsorders. De storingen zijn divers van aard: liften, roltrappen, verlichting, automatische deuren, koffieautomaten, stoeptegels, deurhendels en vuil. Er zijn ongeveer 3000 gebruikers van de storingssoftware, waarvan 25 ‘heavy users’ vanuit de Servicedesk.

Assetdatabeheer betreft het registreren, beheren en verwijderen van de data van in totaal 400 verschillende assetsoorten zoals hierboven beschreven. Er is een doorgroei beoogd naar ongeveer 100.000 assetregistraties. Deze assetdata wordt door ongeveer 25 gebruikers beheerd.

Het procesontwerp, requirements, use cases en wireframes zijn ontwikkeld en daarmee ligt er een goede basis voor de implementatie. Speerpunten voor de implementatie zijn:

  • Processen worden conform de softwarestandaard ingericht;
  • Gebruiksvriendelijkheid en werkplezier worden gemaximaliseerd;
  • De software is tijdig beschikbaar in verband met het aflopende contract van de huidige leverancier.
Om deze implementatie goed te laten verlopen zoeken we een Medior Technisch Consultant ServiceNow. Je maakt onderdeel uit van het implementatieteam dat bestaat uit o.a. een Programma manager/Product Owner, Quality Engineer, twee andere Technisch ServiceNow Consultants, een ServiceNow integratieconsultant en een business consultant.

Verwachte resultaten te leveren door de Medior Technisch Consultant:

ServiceNow inrichting:
  • Ingerichte requirements conform use-cases & gedefinieerde stories voor:
    • storingsmelden en -afhandeling
    • assetdatabeheer
Support & overdracht:
  • Gedocumenteerde & afgestemde impactvolle technische wijzigingen binnen het team;
  • Ondersteunend in het test- & releaseproces & overdracht naar beheerorganisatie.
De Medior Technisch Consultant legt verantwoording af aan de programmamanager over het eigen werk, participeert in het implementatieteam en draagt bij aan de output ervan. De Medior Technisch Consultant is, samen met het team, verantwoordelijk voor de werkende inrichting in ServiceNow.

Hier ga je werken
Je komt te werken bij NS IT – Stations, het meest diverse onderdeel van NS IT. Hier werken enthousiaste professionals in een team met een gezonde mix van leeftijden en achtergronden. Teamspirit en eigen verantwoordelijkheid staan centraal.

Je maakt onderdeel uit van het implementatieteam dat bestaat uit o.a. een Programma manager/Product Owner, Quality Engineer, twee andere Technisch ServiceNow Consultants, een ServiceNow integratieconsultant en een business consultant. Binnen het team krijg je vertrouwen, vrijheid én verantwoordelijkheid. We waarderen eigenaarschap en verwachten dat je actief bijdraagt aan teamresultaten en klanttevredenheid.

We werken hybride: deels vanuit huis en deels op ons moderne kantoor pal naast Utrecht Centraal. Op kantoordagen streven we ernaar met het volledige team aanwezig te zijn. Deze fysieke samenwerking versterkt de teamdynamiek en maakt het makkelijker om snel te schakelen met collega’s van andere afdelingen of de business.

Persoonlijkheid en vaardigheden

  • Kwaliteitsgericht: je stelt hoge eisen aan het werk van jezelf en anderen;
  • Klantgericht: betrokken en geïnteresseerd;
  • Communicatie: je kan effectief en helder communiceren met je teamleden;
  • Analytisch en zorgvuldig;
  • Resultaatgericht en drukbestendig;
  • Teamplayer: je hebt oog voor het belang van een ander en werkt makkelijk samen.

Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. Geen dag is hetzelfde. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Jouw uurtarief voldoet aan de volgende voorwaarden:
    • Niet hoger dan het maximaal all-in uurtarief vastgesteld voor deze aanvraag;
    • De bemiddelingsfee is niet hoger dan € 6,00 per gewerkt uur;
    • Geen indexatie van het uurtarief gedurende de looptijd van maximaal 24 maanden;
    • Verhoging van de fee van €0,40 naar €0,42 per 1 juli 2024 wordt geaccepteerd.
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar implementatie-ervaring met ServiceNow in de rol van Technisch Consultant of soortgelijk.
  • Minimaal één van de volgende ServiceNow CIS certificeringen: IT Service Management; HR Service Delivery; Customer Service Management; Field Service Management.
  • Ervaring met agile werken & bijbehorende tools.

Wensen

  • Ervaring met programmeren in tools zoals Javascript, SQL, etc.
  • Ervaring met het ontwikkelen en configureren van Employee Service Center onderdelen.
  • Ervaring met het configureren van de Service Catalog binnen ServiceNow.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx