Informatiemanager

Gemeente Urk

Sluit op: 18 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Flevoland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 4 augustus 2025
Eind datum: 2 maart 2026

Waar kom je te werken
Urk heeft prachtige tradities, een snelgroeiende bevolking, een rijke geschiedenis en een bloeiende economie. Urkers hebben een ondernemende aard – zij bedrijven handel met ruim honderd landen. En wist je dat de helft van de ruim 22.000 inwoners jonger is dan 28 jaar? Daarom investeert gemeente volop in haar jongeren. Samen met de veerkrachtige inwoners wordt gewerkt aan een gezonde, veilige en kansrijke opgroei-omgeving. Kortom: Urk bruist!

Als informatiemanager maak je deel uit van het team informatie. Dit team is verantwoordelijk voor het beleid, de ontwikkeling en het beheer op het gebied van informatievoorziening (digitaal en analoog), zaakgericht werken, informatie- en communicatietechnologie en informatie-management. Je werkt met moderne systemen. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel verantwoordelijkheid.

Opdrachtomschrijving voor kandidaat
Als Informatiemanager werk je op strategisch niveau aan vraagstukken op het snijvlak van IT, informatie en organisatie. Je vertaalt ontwikkelingen en trends op het gebied van informatie en digitalisering naar concrete resultaten, door middel van beleidsvoorstellen en projecten. Vanuit jouw expertise kijk je hierbij over de grenzen van je vakgebied heen, om samen met de teams van bedrijfsvoering de organisatie optimaal te ondersteunen. Ook draag je actief bij aan de regionale samenwerking informatievoorziening. Je werkt in deze opdracht concreet aan:

– De totstandkoming van een informatiebeheerplan inclusief roadmap.
– Het organiseren ophalen/analyseren van de gebruikerswensen.
– Het voorbereiden en plannen van projecten.
– Het deelnemen aan de change advisory board.
– Het ondersteunen van de functioneel beheerders op proces en vaardigheden.
– Het versterken en stroomlijnen van de samenwerking tussen de functioneel beheerders.

Daarnaast werk je in deze opdracht aan het:

– Adviseren van de organisatie over complexe vraagstukken op het gebied van digitalisering en informatievoorziening. Je stelt visie en beleid op en vertaalt dit ook naar concrete inrichting van ons informatielandschap.
– Adviseren over de toepassing van wet- en regelgeving en over hoe in te spelen op ontwikkelingen in zowel de organisatie als de samenleving.
– Samen met je collega’s zo inrichten van de informatievoorziening, dat die de dienstverlening optimaal ondersteunt.
– Inzetten van jouw kennis bij projecten op het gebied van informatiemanagement.

Kandidaatomschrijving

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een HBO opleiding op het gebied van informatiemanagement (generiek) én documentaire informatievoorziening succesvol afgerond.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar recente inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van informatie-management en documentaire informatievoorziening bij een overheidsorganisatie. Toon duidelijk aan met het cv.
  • Aanleveren bij offerte: motivatiebrief met persoonlijke visie op informatiemanagement.

Wensen

  • Kennis van BISL en ITIL is een pré. Toon duidelijk aan met het cv.
  • Kandidaat heeft aantoonbare recente kennis van AVG en informatieveiligheid.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur recente meerjarige ervaring in een soortgelijke rol binnen (gemeentelijke) overheid. Toon duidelijk aan met het cv.
  • Kandidaat is vanaf de startdatum van de opdracht voor minimaal 36 uur per week inzetbaar.
  • Kandidaat is naast de mogelijkheid om hybride te werken (in overleg) bereid om op locatie bij Gemeente Urk te werken.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx