Utrecht heeft jou nodig!
Je werkt binnen dat domein voor Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH), binnen het Fysieke Domein van de gemeente Utrecht. VTH bestaat uit de afdelingen Toezicht Handhaving Openbare Ruimte, Toezicht Handhaving Bebouwde Omgeving, Vergunningen en Bedrijfsvoering & Strategie. Jouw plek zal zijn binnen het team Informatie- en Procesmanagement binnen de afdeling Bedrijfsvoering & Strategie.
Opdrachtomschrijving (de taken)
Projectleiding over 2 concrete projecten:
- Verbetering/doorontwikkeling van een VTH-taakapplicatie op een Agile werkwijze. Dit project loopt sinds 1 januari 2024 en is gestart naar aanleiding van de implementatie van de Omgevingswet/Wkb. Het streven is om de werkzaamheden in dit project medio 2026 over te dragen naar de IPM beheerorganisatie. De projectleider levert (ook) aan deze transitie een bijdrage.
- Uitvoering van een vooronderzoek naar de mogelijkheden om digitale archieven vervroegd over te brengen/uit te plaatsen naar/ bij Het Utrechts Archief. In dit onderzoek wordt onderzocht in hoeverre technologie kan helpen om metadata te verbeteren. Op basis van de resultaten van het vooronderzoek, behoort een eventuele vervolgopdracht tot de mogelijkheden.
De opdracht is succesvol afgerond wanneer
- Project 1 (VTH-taakapplicatie): De doorontwikkeling van de VTH-taakapplicatie conform de afgesproken scope, planning en kwaliteitseisen is gerealiseerd; De werkzaamheden zodanig zijn afgerond dat een beheerste en soepele overdracht naar de IPM-beheerorganisatie medio 2026 mogelijk is; Draagvlak en kennis bij betrokken stakeholders en gebruikers geborgd zijn om de applicatie duurzaam te gebruiken en beheren.
- Project 2 (vooronderzoek digitale archieven): Het vooronderzoek naar de mogelijkheden voor vervroegde overbrenging/uitplaatsing van digitale archieven naar Het Utrechts Archief is uitgevoerd; Heldere conclusies en een adviesrapport met handelingsperspectief (inclusief technische en organisatorische aanbevelingen) zijn opgeleverd.
- Stakeholders zijn aantoonbaar betrokken en tevreden over het proces en de opgeleverde resultaten;
- Projectdocumentatie en overdracht zijn compleet en voldoen aan de interne kwaliteitsstandaarden van VTH en het team Informatie- en Procesmanagement.
Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland in de week van 21 juli 2025. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Procedure
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure. De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Verlenging en gunning
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Eisen
- Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld
- Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
- Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
- Je beschikt over Hbo werk en denkniveau
Wensen
- Heb je minimaal 12 maanden ervaring als Scrummaster bij een grote organisatie (250 mdws of meer)
- Geef aan welke vorm van inhuur van toepassing is op de aangeboden kandidaat: Detachering, ZZP rechtstreeks, ZZP via tussenkomst/DGA
- Je hebt 5 jaar kennis en ervaring opgebouwd met Agile werken en projectmanagement - Minder dan 5 jaar - 5 tot 7 jaar - 7 jaar of meer
- Heb je werkervaring vanuit de context van het vakgebied van deze opdracht binnen de (gemeentelijke) overheid of bij voorkeur met G4 steden? - Nee - Ja bij gemeenten, niet zijnde G4 - Ja bij de overheid, gemeenten niet meegerekend - Ja bij 1 of meerdere G4 steden
- Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd:
- De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);
- De zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;
- De zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;
- De zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);
- De zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);
- De zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);
- De zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).
- Je hebt ervaring met ondersteunende tooling (Azure DevOps en Jira) - Nee - Azure DevOps - Jira
- Heb je eerder vergelijkbare opdrachten vervuld binnen het fysieke domein en/of binnen het domein van vergunningen, handhaving en toezicht?
- Beschrijf je ervaring als scrummaster in agile/scrum projectentrajecten
- Beschrijf je ervaring met het geautomatiseerd verbeteren van meta data van documenten.
- Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: €110,- Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname
- Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.