Organisatie
Gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. De komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 500 medewerkers en kenmerkt zich door een informele cultuur met vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Het domein Bedrijfsvoering & Dienstverlening bestaat uit de teams HR, Financiën, IT, Bedrijfsbureau, Communicatie, KCC en Facilitaire Zaken. Dit domein ondersteunt en adviseert bestuur, management en medewerkers. De vacature betreft het team Facilitaire Zaken.
Opdracht
- Aansturing van het team FZ
- Bouwen aan een nieuw team FZ
- Opzetten Producten & Dienstencatalogus
- Regie voeren op uitvoering Project Upgrade Kantoorpand, waaronder verbouwing van pantry’s, raadzaal, restaurant en expeditie
- Optimaliseren en vastleggen werkprocessen
- Doen van aanbestedingen voor diverse soft- en hardservices in samenwerking met inkoop en implementeren van gecontracteerde services:
- Catering
- Schoonmaak
- Toegangscontrolesysteem
- Onderhoud E/W/K installaties
- Opzetten van en/of regievoeren op teamoverstijgende projecten:
- Werkplekbeleid
- Wagenparkbeheer
- Ontvlechten huisvesting en vastgoedbeheer
Competenties
- Vertrouwd met politieke en bestuurlijke verhoudingen binnen een gemeentelijke organisatie
- Resultaatgerichte, dienstverlenende en flexibele instelling
- Overtuigingskracht, weerstand managen, helikopterview, analytisch vermogen en verbinder
- Communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Eisen
- Beroepsaansprakelijkheidsverzekering en aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende op het gebied van facilitair management, met name huisvestingsvraagstuk (bouwkundige en technische kennis), licht toe waar dit is opgedaan
- Gezien de aard van de werkzaamheden/opdracht werk je in ieder geval 2 dagen op kantoor
- Aantoonbare werkervaring als teamleider facilitair binnen verschillende soorten organisaties, waaronder minimaal één opdracht binnen een gemeentelijke organisatie
- Bring your own device is van toepassing; kandidaat moet zelf een mobiele telefoon met abonnement én laptop of iPad meenemen
Wensen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als leidinggevende/projectleider op het gebied van facilitair management/huisvestingsvraagstuk
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met visieontwikkelingen op facilitair gebied binnen een overheidsorganisatie
- Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding
- Aantoonbare werkervaring met organisatieveranderingen op facilitair gebied