Zorgcoördinator

Gemeente Nijkerk

Sluit op: 21 jul 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 70
Aantal uur per week: 36
Provincies: Gelderland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 11 augustus 2025
Eind datum: 31 december 2025

Doel van functie
Als Zorgcoördinator ben je het eerste aanspreekpunt en de vaste begeleider voor vluchtelingen (asielzoekers, statushouders en Oekraïners) die verblijven op gemeentelijke opvanglocaties. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren van de ondersteuning rondom de vluchteling en zorgt ervoor dat de juiste hulp op het juiste moment beschikbaar is. Je bent de spil in het web en bewaakt het overzicht van het gehele traject.

Kerntaken

  • Je begeleidt vluchtelingen vanaf binnenkomst tot aan doorstroom of uitstroom.
  • Je stelt samen met de vluchteling een begeleidingsplan op en bewaakt de voortgang.
  • Je signaleert hulpvragen op het gebied van zorg, welzijn, werk, onderwijs en juridische ondersteuning.
  • Je schakelt met interne en externe partners (zoals GGD, COA, welzijnsorganisaties, scholen en vrijwilligers).
  • Je zorgt voor een goede overdracht van informatie en houdt het dossier van de vluchteling actueel.
  • Je werkt nauw samen met collega’s op de opvanglocaties en draagt bij aan een veilige en stabiele leefomgeving.
  • Je neemt deel aan overleggen en draagt bij aan de verdere ontwikkeling van de opvanglocaties in eigen beheer.

Profiel

  • Je bent sociaal vaardig, empathisch en weet vertrouwen op te bouwen.
  • Je kunt goed organiseren en schakelen tussen verschillende partijen.
  • Je hebt ervaring met het begeleiden van mensen in kwetsbare situaties.
  • Je hebt kennis van of affiniteit met de doelgroep vluchtelingen.
  • Je werkt zelfstandig, maar bent ook een teamspeler.
  • Je spreekt bij voorkeur meerdere talen of weet je goed verstaanbaar te maken in eenvoudige taal.

Plaats in organisatie
Je maakt deel uit van het team dat verantwoordelijk is voor de opvanglocaties van de gemeente. Je werkt onder aansturing van de valt onder de locatiemanager en in nauwe samenwerking met HRM, facilitair beheer en maatschappelijke partners.

Competenties

  • Samenwerken
  • Organiseren
  • Probleemoplossend vermogen
  • Empathisch vermogen
  • Stressbestendigheid
  • Resultaatgerichtheid

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Je bent sociaal vaardig, empathisch en weet vertrouwen op te bouwen.
  • Je kunt goed organiseren en schakelen tussen verschillende partijen.
  • Je hebt ervaring met het begeleiden van mensen in kwetsbare situaties.
  • Je hebt kennis van of affiniteit met de doelgroep vluchtelingen.
  • Je werkt zelfstandig, maar bent ook een teamspeler.
  • Je spreekt bij voorkeur meerdere talen of weet je goed verstaanbaar te maken in eenvoudige taal.

Wensen

  • Spreken van meerdere talen
  • Werkervaring binnen een gemeente
  • Ruime ervaring met de doelgroep vluchtelingen

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx