Binnen het team Duurzaamheid
zijn wij op zoek naar een ervaren projectleider voor de gemeente Tytsjerksteradiel. De Projectleider Warmtetransitie die wij zoeken draagt bij om het doel van een energieneutraal gemeente in 2040 te bereiken.
Uitvoering transitievisie warmte
Als projectleider Duurzaamheid geef jij mede uitvoering aan de transitievisie warmte op basis van een wijkgerichte aanpak. In samenwerking met jouw collega projectleiders willen wij dit realiseren waarbij een goede samenwerking en ondersteuning van elkaar een gewenst en een groot voordeel is.
Inschaling
Deze functie is ingeschaald in schaal 11 Cao Gemeenten.
Let op zelfstandigen
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.
Verantwoordelijkheden
De projectleider Warmtetransitie is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de warmte-uitvoeringsplannen. In samenwerking met collega-projectleiders wordt gewerkt aan het opstellen van een samenhangend warmteprogramma voor de gemeente Tytsjerksteradiel. Daarbij wordt nauw samengewerkt met betrokken inwoners en lokale partijen, zoals de energiecoöperaties binnen de gemeente.
Belangrijke competenties
Affiniteit met uiteenlopende technische warmteoplossingen, integraal projectmanagement en participatie is belangrijk in deze rol. De focus ligt op energiebesparing en het opwekken van duurzame energie, ook binnen regionale samenwerkingsverbanden zoals ANNO en FET.
Integrale verantwoordelijkheden
- Het leveren van een actieve bijdrage in op het opstellen van het warmteprogramma;
- Opstellen en de uitvoering van uitvoeringsplannen voor de warmtetransitie in onze dorpen.
- Leiden en coördineren van (complexe) projecten in het fysieke en economische domein;
- Bewaken van budgetten, subsidieaanvragen en planning;
- Voorbereiden Bestuurlijke besluitvorming en opstellen van voortgangsrapportages;
- Het begeleiden van collega’s, zoals junior projectleiders, projectondersteuners en trainees.
Duur en inzet
De kandidaat is inzetbaar vanaf 18 augustus 2025 tot en met 28 februari 2026 voor 24 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 tot 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 11. De gesprekken vinden plaats op donderdag 31 juli 2025.
Eisen
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van projectmanagement.
- De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
- De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.
- U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
- De kandidaat heeft een relevante Hbo+-opleiding.
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 18 augustus 2025 tot en met 28 februari 2026 voor 24 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 tot 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 11. De gesprekken vinden plaats op donderdag 31 juli 2025.
Wensen
- De mate van aantoonbare werkervaring in het ontwikkelen en implementeren van beleidsplannen op het gebied van de warmtetransitie. (blijkt uit cv).
- De mate van in het geven van (bestuurlijk) advies en je kunt uitstekend stukken schrijven. (blijkt uit cv).