Functioneel applicatiebeheerder erfpacht & uitgifte

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 28 jul 2025 om 07:00
Max. Uurtarief: 88
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 20 augustus 2025
Eind datum: 19 augustus 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Als functioneel beheerder maak je deel uit van een beheerteam binnen de Vakgroep Functioneel Beheer van het I-domein. Je wordt ingezet op het beheer van de verschillende informatievoorzieningen die worden gebruikt binnen gemeente Amsterdam. In deze gaat het om de directie Grond en Ontwikkeling met een specifieke aandacht voor de afdeling Erfpacht en Uitgifte. Je werkt samen met andere I-domein disciplines in één of meerdere scrumteams waar je uitvoering geeft aan beheeropdrachten rondom de diverse applicaties die onder je beheer vallen.

Werkzaamheden
Je bent het eerste aanspreekpunt van de organisatie als het gaat om vragen rondom beheer en onderhoud voor het I-domein en de gebruikers. Daarbij participeer je in één of meerdere scrumteams binnen de afdeling. Je werkt nauw samen met andere I-domein afdelingen voor het doorvoeren van wijzigingen en beheer op zowel de productieomgeving, als de verschillende teststraten. Je bent de schakel tussen leveranciers, ketenpartners en de gebruikers als het gaat om nieuwe functionaliteiten. Naast het regulier beheer is het onderdeel zijn van verschillende doorontwikkelingen en vernieuwingen een belangrijk aspect van je werk.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Opdrachtgever(s)
Binnen Informatievoorziening Erfpacht en Uitgifte verzorgt het VES team het beheer en ontwikkeling van applicaties op het gebied van directie Erfpacht & Uitgifte. Het VES-team bestaat uit 35 collega's, werkzaam op het Weesperplein. De medewerkers uit het team werken volgens het Agile-model binnen in meerdere multidisciplinaire teams. Binnen deze Agile-teams vindt zowel de vernieuwing als het reguliere beheer op de applicaties plaats.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Werkervaring: De kandidaat heeft meer dan 6 jaar werkervaring als functioneel beheerder, bij voorkeur in ruimtelijk domein. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Kennis: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van applicaties rondom erfpacht en uitgifte. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Interview maakt deel uit van het selectieproces. De kandidaat dient beschikbaar te zijn voor het interview. Bij gunning is de kandidaat direct inzetbaar. Het opgegeven uurtarief is inclusief alle bijkomende kosten. Overschrijding van het maximumtarief leidt tot uitsluiting.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie vereist. In te vullen: organisatie, naam en telefoonnummer contactpersoon. Referentie mag niet door inschrijver zelf worden gegeven en moet op de hoogte zijn.
  • Draaideurconstructie: De kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam. Indien wel, leidt dit tot knock-out.
  • CV toevoegen: Het cv is opgesteld in het Nederlands, maximaal 5 A4 en dient ter verificatie van de gegeven antwoorden. Inconsistenties kunnen leiden tot afwijzing.
  • Werk- en denkniveau: De kandidaat beschikt minimaal over hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Kennis: De kandidaat heeft aantoonbare kennis van SQL (lezen, schrijven, verbeteren van complexe query's) en goede kennis van diverse aatakoppelingen (API, Berichtenverkeer, etc.). Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Verificatie kennis: Verificatie van kennis van de kandidaat.
  • Verificatie ervaring: Verificatie van ervaring van de kandidaat.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie vereist (organisatie, naam, telefoonnummer). De referentie mag niet van de inschrijver zelf zijn en moet op de hoogte zijn.

Wensen

  • Toetsing competentie: Klantgerichtheid - Gevorderd niveau
  • Toetsing competentie: Samenwerken - Gevorderd niveau
  • Toetsing competentie: Analytisch vermogen - Gevorderd niveau
  • Toetsing competentie: Omgevingsbewustzijn - Gevorderd niveau
  • Kennis: De kandidaat heeft aantoonbare kennis van gemeentelijke processen en processen vanuit erfpacht. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Informatie kandidaat: Volledige gegevens vereist zoals vermeld in het paspoort of identiteitskaart. Wordt o.a. gebruikt voor uitnodigingen en VOG-aanvraag. Wijzig naam van inschrijving in: Naam organisatie + naam kandidaat.
  • Toelichting maximumtarief: Max. uurtarief €88,- inclusief bijkomende kosten. Maximaal 36 uur per week factureerbaar. Tarief boven de grens leidt tot uitsluiting. Puntentoekenning gebaseerd op laagste tarief.
  • Toetsing competentie: Resultaatgerichtheid - Gevorderd niveau
  • Toetsing competentie: Verantwoordelijkheid - Gevorderd niveau
  • Werkervaring: De kandidaat heeft ervaring met het draaien, uitvoeren en controleren van erfpacht gerelateerde query's. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx