Voor Gemeente Eindhoven zijn wij op zoek naar een Klantreisspecialist.
Doel van het project
1. Ontwikkelen van het ecosysteem voor klantreizen in het hele Sociale Domein in het kader van Vereenvoudiging Sociaal Domein; hiervoor is vanuit Sociaal Domein een strakke deadline gesteld op juni 2026.
2. Behoefteonderzoek Stadspas met deadline Q3 2025.
3. Verdiepen en verankeren van "Denken vanuit de klant" in het DNA van alle medewerkers.
De verdere implementatie en borging zal binnen de organisatie worden belegd.
Wat lever je op?
1. Ecosysteem Klantreizen Sociaal Domein
• Helpen bij neerzetten van het ecosysteem Sociaal Domein
• Zelfstandig klantreizen binnen ecosysteem ontwikkelen
2. Behoefteonderzoek Stadspas
• Interviews voorbereiden en afnemen
• Analyse interviews
3. Denken vanuit de klant verankerd in DNA van alle medewerkers
• Ontwikkelen en geven van trainingen klantgericht werken
• Klant naar binnen brengen door:
o Klantverhalen: medewerkers regelmatig confronteren met echte klantcases en klantgericht gedrag belonen
o Omarmen en leren werken vanuit klantfeedback
• Regelen van empowerment en eigenaarschap door medewerkers met direct klantcontact autonomie te geven om klantproblemen zelf op te lossen
Wat breng je mee?
• WO denk- en werkniveau
• 10+ jaren ervaring op het gebied van Customer Experience
• Ruime ervaring binnen overheid
• Sterk analytisch
• Organisatie-sensitief
• Goed in stakeholdermanagement
Eisen
- Volgende gegevens hebben we nodig om je aan te bieden: geboortedatum, woonplaats, postcode
- WO denk- en werkniveau
- 10+ jaren ervaring op het gebied van Customer Experience
- Goed in stakeholdermanagement
- Ruime ervaring binnen overheid
- Sterk analytisch
- Organisatie-sensitief
- Motivatie van max. 2000 tekens