Gemeente Hengelo
Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven.
Werkomgeving
Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners.
Visie
Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.
Team Advies & Control
Ons team Advies & Control zorgt voor professionele en hoogwaardige advisering op diverse thema’s, zoals juridische zaken, inkoop, interne controle, subsidieverwerving, verzekeren, dienstverlening, participatie, processen en privacy. Samen met het team Financiën vormen we de afdeling Financiën Advies en Control.
Opdracht
Als Subsidieadviseur Sociaal Domein ben jij de specialist die de gemeente helpt om externe financieringsmogelijkheden te vinden en te benutten. Je duikt in de complexe wereld van landelijke, provinciale, regionale en Europese subsidies en weet deze te vertalen naar concrete kansen voor onze projecten en initiatieven. Je bent de linking pin tussen beleid, projecten en de financiële mogelijkheden daarbuiten.
Werkzaamheden
Je spoort proactief subsidiemogelijkheden op die aansluiten bij de beleidsdoelen en projecten binnen het Sociaal Domein. Je informeert en adviseert beleidsmedewerkers, projectleiders en management over de haalbaarheid en voorwaarden van potentiële subsidies.
Je begeleidt en coördineert het gehele subsidieaanvraagproces, van het schrijven van overtuigende projectvoorstellen tot het verzamelen van benodigde documentatie en het bewaken van deadlines. Je zorgt voor kwalitatief hoogwaardige aanvragen.
Je bouwt en onderhoudt een relevant netwerk met subsidieverstrekkers, kennisinstituten en andere gemeenten om kansen te signaleren en kennis uit te wisselen.
Je monitort de voortgang van toegekende subsidies, bewaakt de financiële aspecten en ondersteunt bij de projectadministratie en de verantwoording richting subsidieverstrekkers. Je signaleert tijdig knelpunten.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag en donderdag
Is hybride werken mogelijk: Ja
Eisen
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Bestuurskunde, Bedrijfseconomie, Sociale Wetenschappen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als subsidieadviseur binnen semi-overheid of non-profit
- Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein van een gemeente
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als subsidieadviseur binnen semi-overheid of non-profit
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmanagement
- Aantoonbare werkervaring met subsidieprogramma's en financiële onderbouwing
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van subsidieaanvragen
- Aantoonbare kennis van subsidielandschappen (Europees, nationaal, provinciaal en/of fondsengeld) voor het Sociaal Domein