Interim teamleider informatie en proces management (ipm) werk en inkomen

Gemeente Utrecht

Sluit op: 11 aug 2025 om 10:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 11 augustus 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Utrecht heeft jou nodig!
Werk en Inkomen (WenI) is een zelfstandige uitvoeringsorganisatie binnen de gemeentelijke organisatie. Binnen WenI is de afdeling Informatie- en Procesmanagement (IPM) verantwoordelijk voor de continuïteit en de vernieuwing van de informatievoorziening. Dit doen we op basis van onze missie als IPM: “wij helpen WenI om de processen klantgericht en efficiënt in te richten en faciliteren WenI met optimale (IT) oplossingen, zodat wij de Utrechters goede dienstverlening bieden”. We werken hierbij samen met onze interne IT-organisatie en verschillende leveranciers.

Toekomstige ontwikkelingen
De komende jaren staat een aantal grote programma’s op stapel waarbij onze primaire applicaties vernieuwd gaan worden. De processen van WenI worden opnieuw ingericht om zo een integrale dienstverlening aan onze inwoners vorm te geven. Een forse uitdaging waar we ook als team klaar voor willen zijn, hiertoe werken we aan onze ontwikkeling en professionalisering als afdeling. Als een van de twee teamleiders lever je daar een belangrijke bijdrage aan in de begeleiding van twee teams binnen de afdeling; de teams Werk en Inkomen.

Achtergrond opdracht
De vacature is ontstaan door het uitvallen van de huidige teamleider. Naar verwachting is de tijdelijke vervanging nodig tot het einde van het jaar. In het kader van het overdragen van de werkzaamheden kunnen de uren mogelijk minder worden aan het einde van de opdracht. Dit zal in goed overleg gaan evenals de mogelijkheden tot verlenging.

Opdrachtomschrijving
De kwaliteit van de dienstverlening aan gebruikers en burgers, het continu verbeteren van processen, de ontwikkeling van jouw teams en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers zijn leidend voor jouw werk. Dit bestaat uit:

  • Dagelijkse aansturing van twee subteams (Werk, Inkomen)
  • HR-taken: werving en selectie, ontwikkeling van medewerkers, FIT (Flexibiliteit, duurzame Inzetbaarheid en Talentontwikkeling) en uitvoering ziekteverzuimbeleid t.b.v. een optimale samenstelling van jouw teams en in staat hen in hun kracht te zetten.
  • Bijdrage leveren aan uitvoeren en begeleiden van het ontwikkeltraject van de afdeling; momenteel richt zich dit met name op het verder implementeren van Itil binnen de teams.
  • Vervullen van de rol van (gedelegeerd) opdrachtgever voor projecten of deelnemen aan project(stuur)groepen en gemeente brede overleggen.
  • Bijdragen aan de vertaling van de organisatiedoelen naar beleid, planvorming en werkzaamheden van IPM.
  • Aansturing leveranciers.
  • Financieel/administratieve taken.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over hbo-plus werk- en denkniveau op het gebied van informatiemanagement, bedrijfskunde of een vergelijkbare opleidingsrichting
  • Je hebt minimaal 3 jaar, maar bij voorkeur meer jaren ervaring met het aansturen en coachen van teams op het gebied van informatie- en procesmanagement

Wensen

  • Je hebt minimaal 3 jaar, maar bij voorkeur meer jaren ervaring met het aansturen en coachen van teams op het gebied van informatie- en procesmanagement - Minder dan 3 jaar (KO) - 3 tot 5 jaar - 5 jaar of meer
  • Je hebt ervaring opgedaan binnen het sociaal domein
  • Licht kort en bondig toe wat voor recente ervaring je hebt met veranderingstrajecten en met het begeleiden van teams en medewerkers daarbinnen, en met elk resultaat
  • Je beschikt over aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van informatiemanagement, procesmanagement, projectmanagement, informatiebeveiliging, beheer en Agile werken. Selecteer welke van toepassing zijn (meerdere antwoorden mogelijk) - Informatiemanagement - Procesmanagement - Projectmanagement - Informatiebeveiliging - Beheer - Agile werken - Geen
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx