Districtmanager services

Nederlandse Spoorwegen

Sluit op: 6 aug 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 25 augustus 2025
Eind datum: 28 februari 2026

Dit ga je doen
Als Districtmanager Services ben je verantwoordelijk voor de exploitatie van de Services (Fietsenstallingen, Fiets & Service reparatiepunten, OV-fiets, toiletten, bagagekluizen en P+R-terreinen) op de stations in jouw regio. Dit doe je samen met het team waar jij leiding aan geeft en samen mee werkt. De focus in het werk ligt op het aansturen van de mensen en processen in je operatie en het uitvoeren van het stakeholdermanagement, met als resultaat een juiste balans tussen kosten & opbrengsten en een tevreden klant en stakeholders. In afstemming met jou worden innovaties, verbeteringen en projecten geïmplementeerd in de operatie.

Deze opdracht is in eerste instantie voor een half jaar, maar er is wel een mogelijkheid dat het eerder stopt of juist wordt verlengd. We zoeken een Districtmanager voor regio Randstad-Zuid en een Districtmanager voor Regio Oost.

Dit alles doe je met succes door jouw pro-activiteit en professionaliteit in te zetten bij het:

  • Hiërarchisch leidinggeven aan je managers en samenwerken met je andere collega’s in de regio;
  • Sturen op de inzet, vitaliteit, veiligheid en het werkplezier van de gemiddeld 75 mensen in je regio;
  • Realiseren en borgen van gemaakte afspraken in exploitatieovereenkomsten met stakeholders in de dagelijkse operatie;
  • Proactief stakeholdermanagement;
  • Sturen op de P&L en de operationele KPI’s van de Services en in jouw regio;
  • Scheiden van hoofd- en bij zaken (je weet wanneer je in of uit moet zoomen op dossiers);
  • Professionaliseren van de verschillende Services in jouw regio;
  • Mogelijk extra taken oppakken zoals het samenstellen van inwerktrajecten voor de collega's in de fietsenstallingen);
In deze functie is je gevoel voor wanneer en op welke moment het nodig is dat je aanwezig bent voor je management en/of medewerkers in de regio belangrijk.

Hier ga je werken
NS Stations brengt stationsgebieden tot leven door er gebieden van te maken waar mensen kunnen aankomen, vertrekken, wonen, werken, verblijven en ontspannen. Veilig en comfortabel. Hiermee creëren we multifunctionele, aangename en leefbare stationsgebieden met een uitgebreid aanbod aan service, producten en diensten. Met als resultaat: een aantrekkelijke plek waar reizigers én niet reizigers ons willen bezoeken en waar bedrijven zich graag willen vestigen.

Er wordt gewerkt aan een herinrichting van de afdeling Services. Goed om te weten dat dit van invloed kan zijn op je rol in de toekomst. Je werkt ongeveer 1 dag per week op de 8e verdieping van ons servicekantoor met een prachtig uitzicht over de sporen van Station Utrecht Centraal. Aangezien jij verantwoordelijk bent voor een gehele regio, zal je de rest van de tijd je werk doen in je regio. Dit zal dus regio Randstad-Zuid (Rotterdam, Den Haag en omgeving) zijn of regio Oost (uitgebreide regio in het oosten van het land met onder andere Nijmegen, Arnhem en Enschede).

Binnen NS Stations heeft Services een essentiële rol in het succesvol beïnvloeden van de deur tot deur reis van onze reizigers. Binnen Services is de afdeling Services Operatie verantwoordelijk voor de operationele uitvoering van de 7 Services formules (Fietsenstallingen, OV-fiets, Fiets & Service winkels, Bagagekluizen, Toiletten, Autoparkeren, wachten).

Als Districtmanager Services ben je lid van het team van 6 Districtmanagers en rapporteer je aan de manager Service Operatie. Elke Districtmanager heeft zijn of haar eigen regio en regioteam. Je komt te werken in een leuk en enthousiast team en in een groeiende business waarin jij de schakel bent tussen de operatie buiten en de diverse afdelingen van NS.

Deze opdracht is alleen geschikt voor kandidaten die in loondienst zijn en waarvoor loonbelasting en premies volks- en werknemersverzekeringen (WW, WAO, WIA en ZW) worden afgedragen. Deze opdracht is niet geschikt voor zelfstandig ondernemers en professionals (waaronder zzp’ers) die zichzelf uitlenen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo opleiding bij voorkeur in de richting van organisatiekunde en/of bedrijfskunde;
  • Minimaal 3-5 jaar hiërarchisch leidinggevende ervaring in een operationeel gestuurde omgeving;
  • Ervaring met werken bij een grote, complexe organisatie, soortgelijk aan NS;
  • Stressbestendig, flexibel, een echte teamplayer en verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Klantgericht met een ‘outside-in’ aanpak door vanuit de reiziger te denken en handelen;
  • Vaardig in het acteren en communiceren op verschillende niveaus, van medewerkers tot stakeholders bij gemeentes;
  • Snel complexe situaties eigen maken en hoofd- en bijzaken goed scheiden;
  • Vaardigheid om meetbaar en gestructureerd verbeteringen te realiseren in complexe materie;
  • Bereidheid tot het draaien van standby/wachtdiensten (1 week per 6 weken 24/7 standby, opgenomen in all-in tarief);

Wensen

  • Afgeronde hbo opleiding bij voorkeur in organisatiekunde of bedrijfskunde;
  • 3-5 jaar hiërarchisch leidinggevende ervaring in een operationeel gestuurde omgeving, toegelicht op het voorblad;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx